همزمان با روز معلم انجام شد

تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی در قم

۱۳۹۶/۰۲/۱۲ - ۱۵:۰۱:۱۸
کد خبر: ۵۵۲۷۰۴
تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی در قم
جمعی از شاگردان آیت‌الله جوادی آملی با برگزاری مراسمی از این استاد برجسته حوزه علمیه قم تجلیل کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مراسم تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی پیش از ظهر امروز به مناسبت روز معلم با حضور شاگردان این استاد برجسته حوزه علمیه قم در شبستان مسجد اعظم برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس اسکندری یکی از شاگردان آیت‌الله جوادی آملی در این مراسم گفت: بی تردید از آغاز غیبت امام زمان(عج) فقهایی بودند که رسالت ائمه معصومین(ع) را به دوش کشیدند، امروز از قم علم دینی به تمام جهان منتشر می‌شود و اکنون اسلام بیش از هر زمان دیگری مورد استقبال مردم جهان است.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) فرمودند که خدا خلفای من را رحمت کند، ایشان گفتند که خلفای من کسانی هستند که احادیثم من را به مردم می‌رسانند، علمای دینی خلفای رسول خدا(ص) با واسطه هستند که روایات پیامبر(ص) را به مردم انتقال می‌دهند.

شاگرد آیت‌الله جوادی آملی افزود: این استاد برجسته حوزه علمیه قم عمر خود را صرف علوم دینی کرده و نیازهای امروز و فردای جامعه و نظام اسلامی را تامین کرده است، آیت‌الله جوادی آملی درس فقه، درس اخلاق و درس تفسیر دارد و از جمله وارثان ائمه معصومین(ع) است که صدها کتاب تالیف کرده است.

اسکندری گفت: تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی تجلیل از یک شخص نیست، تجلیل از عالمی است که دغدغه روشنگری برای مردم به خصوص جوانان را دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی از عالمان برجسته است و آیت‌الله جوادی آملی و شهید مطهری از جمله شاگردان این عالم بودند، امروز با حضور آیت‌الله جوادی آملی پرتال اطلاع رسانی علامه طباطبایی رونمایی می‌شود، پرتال علامه طباطبایی توسط موسسه تبیان ایجاد شده است.

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در این مراسم با اشاره به راه نفوذ شیطان اظهار کرد: شیطان همیشه به دنبال حمله است، به خصوص در زمانی که فردی از انسان تعریف می‌کند، تمام خط مقدم در زمان حمله، خط آتش است و انسان باید در زمان شنیدن تعریف مراقب خطر شیطان باشد، خداوند بهترین خریدار است و انسان نباید خودش را ارزان بفروشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان گفت: رسیدن به خداوند ممکن است و اگر این مساله ممکن نبود، راه آن نشان داده نمی‌شد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز