رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد

برداشت ۲۸ هزار تن گندم در سال جاری

۱۳۹۶/۰۴/۱۰ - ۰۸:۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۷۹۹۰۷
برداشت ۲۸ هزار تن گندم در سال جاری
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه کشاوران مختلفی در راستای تولید بذر گندم در استان قم فعالیت دارند، گفت: بذر گندم مورد نیاز استان فقط از کشاورزان بومی تامین می‌شود به همین علت می‌توانیم بگوییم که این استان در تولید بذر گندم به خودکفایی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمدرضا طلایی، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر سازمان جهاد کشاورزی استان قم در راستای رسیدن به خودکفایی در عرصه‌های مختلف برنامه‌های جدی را دنبال کرده است، اظهار کرد: در گذشته برای تامین بذر گندم باید از مراکز خارج از استان استفاده می‌کردیم به همین علت برخی از هزینه‌ها به استان تحمیل می‌شد اما اکنون این مشکل برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان مختلفی در راستای تولید بذر گندم در استان قم فعالیت دارند، اضافه کرد:بذر گندم مورد نیاز استان فقط از کشاورزان بومی تامین می‌شود و به لطف خداوند متعال نیازی به خارج از استان نداشته و می‌توانیم بگوییم که این استان در تولید بذر گندم به خودکفایی رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از تولید هزار و 300 تن بذر مادری گندم در این استان یاد کرد و ادامه داد: مزارع مادری و پرورشی استان قم که توسط کشاورزان بومی مورد استفاده قرار گرفته، مورد تایید مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی است.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان بذر گندم مورد نیاز خود را پاییز هر سال خریداری می‌کنند، تصریح کرد: 6 هزار و 925 هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم آبی و دیمی قرار گرفته است به همین علت امیدواریم امسال 28 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

طلایی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان قم در سال جاری برای افزایش اشتغال نیز برنامه مشخصی را دنبال می‌کند، عنوان کرد: استان قم ظرفیت‌های خاصی را به خود اختصاص داده است که امیدواریم با اجرایی کردن برنامه‌های مورد نظر بتوانیم این ظرفیت‌ها را فعال‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی استان قم افراد با تجربه و توانمندی فعالیت دارند، مطرح کرد: امیدواریم با استفاده از روش‌های مناسب در حوزه کشت و آبیاری بتوانیم به نتایج مطلوب‌تری در بخش کشاورزی استان قم برسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز