دادستان قم خبر داد

تشدید نظارت ها در راستای احیای حقوق عامه مردم

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۰۹:۲۴:۴۳
کد خبر: ۶۱۷۷۱۴
تشدید نظارت ها در راستای احیای حقوق عامه مردم
دادستان عمومی و انقلاب قم از تشدید نظارتها در راستای حقوق مردم خبر داد و گفت: دستگاه قضایی علاوه بر رسیدگی به شکایات، در راستای احیای حقوق عامه و ایجاد بستر مناسب برای جامعه عمل می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهدی کاهه دراین خصوص گفت: دادستانی قم در زمینه های مختلف اقدامات گسترده ای از جمله نظارت بر احیا و بازسازی بافت فرسوده و رسیدگی به املاک بلاصاحب و رها شده و مجهول المالک، نظارت بر مراکز عرضه گاز مایع(LPG ) و پلمپ مراکز عرضه بدون مجوز و غیراستاندارد، نظارت بر روند بازرسی از آسانسورهای عمومی در سطح شهر و اصلاح و بهبود عملکرد آن ها انجام داده است.

بیش از 697 هزار و 320 تن از جمعیت شهر قم معادل حدود 70 درصد در بافت های ناکارآمد این شهر از جمله بافت های فرسوده، تاریخی، سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهر زندگی می کنند؛ مجموع کل مساحت شهر قم 12 هزار و 939 هکتار است که چهار هزار و 133 هکتار از این شهر شامل این پنج گونه بافت می باشد.

به گفته وی، نظارت بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تعیین تکلیف سازه های نیمه ساخته، نظارت بر امداد خودروهای غیرمجاز و جمع آوری و ساماندهی فروشندگان حریم جاده های برون شهری از دیگر این اقدامات بوده است که از سوی وزارت راه و شهرسازی مورد استقبال قرار گرفته است.

در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد؛ استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

کاهه همچنین گفت: نظارت و رسیدگی بر ایجاد روشنایی پارک ها برای جلوگیری از ایجاد بستر جرم و حفظ فضای سبز پارک ها و بوستان ها نیز از دیگر اقدامات دادستانی قم در راستای احیای حقوق عامه مردم است.

طرح مبارزه با اشرار و برهم زنندگان امنیت مردم به طور مستمر در قالب طرح های مختلف از جمله دستگیری اراذل و اوباش، پاکسازی پاتوق ها و رسیدگی به گزارشات خانواده ها در شهر قم اجرا می شود؛ در طرح پاکسازی بوستان های سطح شهر قم که در چند مرحله اجرا شده، چند بوستان از لوث وجود هنجارشکنان که اکثر آن ها به دلیل حمل سلاح سرد و قدرت نمایی با چاقو، ایجاد مزاحمت می کردند، پاکسازی و تعدادی از اراذل و اوباش دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز