محمد علی مجاهدی:

شاعران آیینی با دید وسیع‌تری به مشکلات نگاه کنند

۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۰۹:۰۵:۱۲
کد خبر: ۶۳۰۸۳۳
شاعران آیینی با دید وسیع‌تری به مشکلات نگاه کنند
پیشکسوت شعر آیینی کشور گفت: شعر آیینی شامل موضوعات زیادی است که با یکدیگر مرتبط هستند و شاعران آیینی نیز باید با دید وسیع‌تری به مشکلات نگاه کنند و با زبان جزئی گویی وقایع را تصویر سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد علی مجاهدی در مراسم نخستین دوره سوگواره سفینه النجاه که در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه همکاری و تعامل واحدهای فرهنگی کشور موجب ارتقاء سطح فرهنگی جامعه می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه استان قم در این تعامل و همکاری پیش‌گام شده است و امیدواریم سایر استان‌ها نیز در این عرصه عملکرد مطلوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدافعین حرم به ندای حسینی لبیک گفته و عاشقانه در صحنه‌های مبارزه حضور یافته‌اند، عنوان کرد: واحدهای فرهنگی کشور باید توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش نیروهای جوان داشته باشند زیرا وجود شاعران برجسته این دوره را مدیون آموزش‌های گذشته هستیم.

پیشکسوت شعر آیینی کشور با اشاره به اینکه شعر آیینی قلمرو وسیعی دارد، مطرح کرد: شعر ولایی یک قطعه از پازل شعر آیینی است که دارای زیر مجموعه‌هایی از جمله شعر علوی، شعر نبوی، شعر مهدوی، شعر رضوی و... است.

وی با بیان اینکه شاعران باید ناگفته‌ها را مورد بررسی قرار دهند و با مطالعه متون دسته اول به باطن وقایع دست یابند، خاطرنشان کرد: شعر آیینی شامل موضوعات زیادی است که با یکدیگر مرتبط هستند و شاعران آیینی نیز باید با دید وسیع‌تری به مشکلات نگاه کنند و با زبان جزئی گویی وقایع را تصویر سازی کنند.

استاد مجاهدی در پایان تصریح کرد: فرهنگ جامعه از ادبیات آن جامعه سرچشمه می‌گیرد و امیدواریم با افزایش همکاری میان واحدهای فرهنگی استان شاهد پیشرفت شعر آیینی کشور باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز