مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری:

۵۶ درصد متکدیان شهر قم غیر بومی هستند

۱۳۹۶/۰۸/۰۹ - ۰۹:۳۰:۵۳
کد خبر: ۶۳۱۳۱۷
۵۶ درصد متکدیان شهر قم غیر بومی هستند
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با بیان اینکه 56 درصد متکدیان شهر قم غیر بومی هستند گفت: در دو سال گذشته 5 هزار و 627 متکدی از سطح شهر قم جمع آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد رضا شفیعی با اشاره به وجود تخلفات شهری، اظهار کرد: تخلفات شهری مجموعه مواردی را شامل می‌شود که علاوه بر نقض حقوق شهروندی، سلامت روانی شهر را دچار اختلال کرده و موجب آسیب رسانی به شهر و تهدید سلامت اجتماعی آنها می‌گردد که این امر موجب بروز مشکلات و معضلات عدیده‌ای می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با تاکید بر اینکه قبل از آغاز مسؤولیت در شهر قم، 38 شاخص برای ایجاد نظم و انضباط بخشی در این شهر پیش بینی انجام داده بودیم، افزود: با آغاز مسؤولیت و بازدیدهایی که از سطح شهر داشتم متوجه شدیم که شهر قم در سه بخش سد معبر، متکدیان و ساخت و سازهای غیرمجاز با مشکلات عدیده‌ای مواجه است به همین منظور ساماندهی این سه بخش را در اولویت کاری خود قرار دادیم.

شفیعی ادامه داد: سدمعبر شامل دو بخش دست فروشان و وانت بارهای میوه فروش می‌شود و لازم به ذکر است که بالغ بر 4 هزار دستفروش اطراف حرم و اطراف بازار و هسته مرکزی شهر قم را احاطه کرده بود و شب‌ها نیز در میادین اصلی شهر اقدام به دستفروشی می‌کردند و وانت بارهای میوه فروش نیز به صورت گسترده در اکثر خیابان‌های شهر مستقر بودند.

وی افزود: با اجرای طرح ویژه با هماهنگی با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اقدام به ساماندهی دست فروشان در اطراف حرم مطهر و هسته مرکزی شهر کرده‌ایم به طوری که در حال حاضر از فعالیت پراکنده دستفروشان خبری نیست و نظم و انضباط خوبی در این زمینه در سطح شهر قم حاکم شده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به ساماندهی متکدیان در شهر قم، گفت: بر اساس مصوبه شورای اداری کشور 13 دستگاه در بحث جمع آوری و ساماندهی متکدیان مسؤولیت دارند و این امر فقط وظیفه شهرداری نیست.

شفیعی افزود: در دو سال گذشته 5 هزار و 627 متکدی از سطح شهر قم جمع‌آوری شده است که از این تعداد 2 هزار و 284 متکدی زن و 489 نفر کودک و مابقی مرد بوده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد متکدی جمع آوری شده 65 درصد غیربومی بودند و به عنوان افراد بلامکان در شهر قم زندگی می‌کردند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری قم خاطر نشان کرد: شهرداری وظیفه جمع آوری متکدیان از سطح شهر و ایجاد، آماده سازی و تجهیز مرکز غربالگری را برعهده دارد که خوشبختانه این مرکز حدود 6 ماه است در اختیار فرمانداری قرار گرفته است و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط از جمله بهزیستی، نیروی انتظامی، کمیته امداد، علوم پزشکی، صدا و سیما و دادگستری و غیره در این مرکز حضور دارند که نسبت به غربالگری و تعیین وضعیت متکدیان اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

شفیعی در ادامه با بیان اینکه در گذشته شاهد انتقال متکدیان از شهرهای اطراف به قم بودیم، گفت: خوشبختانه با اقدامات و برخوردهای قانونی که با متکدیان در قم شده است، خود متکدیان دیگر تمایلی به حضور در این شهر ندارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز