احداث ۲۰ مدرسه در روستاهای قم طی دولت تدبیر و امید

۱۳۹۶/۰۸/۰۹ - ۱۲:۰۰:۴۷
کد خبر: ۶۳۱۴۲۶
احداث ۲۰ مدرسه در روستاهای قم طی دولت تدبیر و امید
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: طی چهار سال دولت تدبیر و امید، 20 مدرسه در روستاهای این استان احداث شد که اگر این امر در 10 سال گذشته استمرار داشت هیچ مشکلی در حوزه آموزشی در استان نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حمیدرضا شیخ الاسلام در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم اظهار داشت: برای ساخت هر کدام از این مدارس حدود 10 تا 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: باید برنامه ریزی شود در مناطقی که تعداد دانش آموزان به حد نصاب می رسد مدارس ساخته شود تا با کمبود دانش آموز مواجه نشویم، چراکه در برخی از استان ها مدارسی ساخته شده است که دانش آموز در آن منطقه وجود ندارد.

شیخ الاسلام گفت: ماهیانه 260 هزار ریال حق سرویس به ولی دانش آموزان روستایی پرداخت می شود که این امر در کشور بی نظیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم، با اشاره افزایش تعداد دانش آموزان قمی گفت: امروز به بیست و ششمین استان کشور در خصوص کمبود فضای آموزشی رسیده ایم که البته نسبت به سال های گذشته وضعیت مناسبی داشته ایم.

در سال تحصیلی جدید، حدود 241 هزار دانش آموز قمی در 630 ساختمان آموزشی مشغول به تحصیل شده اند.

وی در ادامه، از آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس خبر داد و گفت: مدارس قم از لحاظ مناطق آسیب پذیر به نقاط قرمز، سفید و سبز، نقطه سنجی شده است که باید در مناطق قرمز با تخصیص اعتبارها آموزش ها استمرار یابد.

شیخ الاسلام افزود: چهار ساعت آموزش پیشگیری از اعتیاد به تنهایی نمی تواند در فرهنگسازی و کاهش آسیب ها کمک کند، از این رو باید آموزش ها به صورت دوره زمانی بلند مدت ارائه شود.

وی در پایان بر حضور گسترده دانش آموزان قمی در روز 13 آبانماه تاکید کرد و گفت: انشالله شاهد مراسم باشکوهی در این روز باشیم.

روز دانش ‌آموز مصادف با 13 آبان هر سال است که علت نامگذاری این روز، واقعه کشتار جمعی از دانش ‌آموزان تهرانی است که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در صبح روز 13 آبان 1357 در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند که 56 تن از آنها کشته و صدها تن زخمی شدند.

** علیرضا خزایی بخشدار مرکزی قم نیز در این جلسه گفت: در منطقه قمرود علاوه بر این که دغدغه تامین سرویس مدارس با استانداردهای لازم را داریم در هزینه پرداخت حق سرویس نیز با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: اگر همه امکانات بعضی از خانواده های این منطقه تامین نشود، دانش آموزان آنان از تحصیل محروم می شوند.

وی با اشاره به این که اقدام های خوبی برای بازسازی و تجهیز مدارس صورت گرفته است گفت: توسط اداره کل راه و شهرسازی قم و قرارگاه خاتم الانبیا(ص)، مسیر 13 مدرسه در بخش مرکزی تعمیر و بازسازی شده و چهار مدرسه نیز بازسازی شده است.

وی افزود: 710 لوازم نوشت افزار، چادر و لباس به دانش آموزان این بخش در سال تحصیلی جاری اهدا شده است.

استان قم با مساحت حدود 11 هزار کیلومتر مربع در حاشیه کویر، در فاصله 140 کیلومتری جنوب شهر تهران قرار دارد؛ این استان دارای پنج بخش مرکزی، کهک، خلجستان، سلفچگان و جعفرآباد و پنج شهر قم، قنوات ، کهک، دستجرد و جعفریه ، 10 دهستان و 363 آبادی است.

** محمد رضا اسلامی نسب مسئول رسیدگی به امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز با اشاره به این که قم بیشترین دانش آموز اتباع خارجی کشور را دارد گفت: 35 هزار دانش آموز اتباع در این استان تحصیل می کنند که 80 درصد اتباع از کشور افغانستان و بقیه از کشور عراق و سایر ملیت ها هستند، به گونه ای که دانش آموزان بیش از 30 ملیت در قم مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین بر حل مسائل و مشکلات اداره کل آموزش و پروش از جمله جلب مشارکت های مردمی و تمرکز زدایی شورای آموزش و پرورش تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز