مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد

اجرای طرح مبارزه با آفات گیاهی فضای سبز شهر در فصل پاییز و زمستان

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۱۱:۳۱:۱۶
کد خبر: ۶۳۳۸۳۷
اجرای طرح مبارزه با آفات گیاهی فضای سبز شهر در فصل پاییز و زمستان
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اجرای طرح مبارزه با آفات گیاهی فضای سبز شهر در فصل پاییز و زمستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان به اقدامات سازمان پارک‌ها در مبارزه با آفات گیاهی فضای سبز شهر در فصل پاییز و زمستان اشاره کرد اظهار داشت: در این فصول تلاش می‌شود با آفاتی که بعد از فصل رشد به خواب زمستانه می‌روند با روش‌های علمی و به روز برای کاهش آن‌ها مبارزه شود.

وی با بیان اینکه عمده آفات گیاهی فضای سبزی شهر در فصول 6 ماهه دوم سال در میان شاخ و برگ و پای درختان تجمع دارد افزود: در این راستا مبارزات تلفیقی و ارگانیک منهای سموم شیمیایی در دستور کار قرار می‌گیرد تا در اثر سرمای زمستانه تعداد آفات کم شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اذعان کرد: برای مبارزه کنه‌ها و آفات برگ‌ها که به فضای سبز شهری را خسارت وارد می‌کند از سموم گیاهی ارگانیک که تولید داخلی است استفاده می‌شود.

وی ادامه داد:  این  آفت کش های گیاهی که از مواد روغنی گیاهی هستند روی تنه و شاخ و برگ درختان بعد از خزان و قبل از شروع فصل رشد استفاده می‌شود که آفات با این روش کنترل شده و تعداد آن به حداقل می‌رسد.

جوادیان با اشاره به  جمع آوری اطلاعات آفات فضای سبز شهری قم بیان کرد: در این اقدام کانون‌های آلودگی و کانون‌هایی که در فصل رشد خسارت زیادی به فضای سبز شهر وارد می‌کنند ثبت می‌شود تا با این آفات با روش‌های صحیح مبارزه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز