سامانه بهین‌یاب در بخش گردشگری فعال شد/باید به مشکلات رسیدگی کنیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۱ - ۱۲:۴۶:۱۵
کد خبر: ۶۶۱۳۴۶
سامانه بهین‌یاب در بخش گردشگری فعال شد/باید به مشکلات رسیدگی کنیم
سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از فعالیت سامانه بهین‌یاب برای بخش گردشگری از ابتدای دی‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سعید اوحدی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اقدامات انجام شده در عرصه اقتصاد مقاومتی در استان قم را خوب و امیدبخش توصیف کرد و اظهار داشت: کاهش آمار بیکاری در استان قم نشان دهنده تلاش سنگینی است که مدیران داشته‌اند.

وی افزود: با این حال نباید تلاش را متوقف کنیم چرا که حتی یک درصد بیکاری هم باید برای ما دغدغه باشد چرا که به اقتصاد و معیشت مردم وابسته است.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر اینکه تنها راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: تجربه ۳۹ ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که باید در این عرصه تلاش کنیم.

تلاش‌های اقتصادی به اطلاع مردم برسد

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوب را باید برای مردم تشریح کرد، افزود: در بیان تحولاتی که در کشور اتفاق افتاده مقداری مشکل داریم و نمی‌توانیم واقعیت موضوع را به خوبی به مردم منتقل کنیم.

اوحدی معتقد است در عرصه اقتصاد مقاومتی در استان قم تلاش‌هایی که رخ داده باید به خوبی به اطلاع مردم برسد.

وی با اشاره به برخی ناآرامی‌های جدید اظهار کرد: جدا از سناریوهایی که ریشه‌اش در کشورهای دیگر بود، بخشی از اتفاقات اخیر به مشکلات اقتصادی برمی‌گردد که عدم اطلاع‌رسانی تلاش‌های دولت هم از جمله دلایل آن بود.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه از قبل هم پیش بینی می‌شد که دشمن به دنبال عملیات ایذایی سنگینی باشد گفت: تحولاتی که در منطقه افتاد تحولات کوچکی نبود. داعش می‌توانست موجب از بین رفتن بغداد شود اما به همت سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم این اتفاق رخ نداد.

وی اظهار کرد: اتفاقاتی که در این چهار سال افتاد و شهدای بزرگواری که تقدیم کردیم همه برای دشمن بسیار مهم بود و پیش بینی می‌شد که دشمن تلاش‌های بسیاری برای ایجاد فتنه در کشور کند.

جمهوری اسلامی در منطقه حرف اول را می‌زند

اوحدی با اشاره به پیشینه این تحولات در منطقه افزود: هفت سال پیش کسی باورش نمی‌شد با این حجم تلاشی که از سوی کشورهای غربی و عربستان صورت می‌گیرد، سوریه‌ای باقی بماند.

وی با اشاره به شرایط امروز منطقه‌ای کشورمان خاطرنشان کرد: امروز در راهبردهای منطقه‌ای حرف اول را می‌زنیم و هیچ تحولی بدون حضور ما به نتیجه نمی‌رسد.

اوحدی گفت: آتشی که در سوریه به پا شد می‌توانست امروز در شهر ما باشد اما جمهوری اسلامی این اجازه را نداد.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای انتقال جنگ علیه کشورمان از جبهه‌ای به جبهه دیگر افزود: همزمان با پیروزی‌های سوریه فتنه اقلیم کردستان را مطرح کردند که آن هم فتنه هم با هوشیاری جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق برچیده شد.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: با این‌همه نباید بگوییم ریشه این فتنه عوامل خارجی بود و بعد از مسائل داخلی کشور غافل شویم بلکه باید همزمان به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مشکلات

وی با بیان اینکه راهبرد اقتصاد مقاومتی تنها راه حل نهایی برون رفت از مشکلات کشور خواهد بود ابراز داشت: در این عرصه فرصت‌های بسیاری هم داریم.

اوحدی با اشاره به تلاش دولت دوازدهم در عرصه اقتصادی گفت: جلسه‌ای با حوزه معاونت سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی و بانک عامل داشتیم و در همان جلسه مصوب شد که در سال ۹۷ به دلیل مزیت‌هایی که تسهیلات صندوق توسعه ملی دارد؛ اعتبار این صندوق برای تسهیلات گردشگری ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کند و هزار میلیارد تومان تسهیلات حوزه گردشگری پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه از اول دی‌ماه حوزه گردشگری بعد از دو سال وارد سامانه بهین یاب شد خاطرنشان کرد: یکی از موانعی که برخی کارآٰفرینان از تسهیلات استفاده نمی‌کنند سود تسهیلات است. در سامانه بهین یاب سرمایه‌گذاران می‌توانند از هشت درصد یارانه سازمان گردشگری استفاده کنند.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه قم می‌تواند در مسیر صنایع دستی و گردشگری تحرکات خوبی داشته باشد گفت: اعتبار بسیار خوبی هم برای صنایع دستی و بومگردی در مناطق روستایی گذاشته شده که استان قم باید این موضوعات را پیگیری کند.

سالانه دو میلیون ۴۰۰ هزار زائر عراقی به ایران سفر می‌کنند

وی افزود: قوانین بسیار خوبی در کشور برای توسعه گردشگری داریم که بسیاری از این ظرفیت‌ها بازگو نشده است.

اوحدی با اشاره به اینکه سالانه دو میلیون ۴۰۰ هزار زائر عراقی به ایران سفر می‌کنند اظهار کرد: حداقل ۱۵ درصد برای درمان به ایران می‌آیند با ظرفیتی که در قم داریم می‌توانیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز