مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در شورای بخش کهک عنوان کرد

سرانه ورزشی در بخش ها نسبت به شهر قم بیشتر است

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۰:۲۶:۲۲
کد خبر: ۶۶۴۹۸۹
سرانه ورزشی در بخش ها نسبت به شهر قم بیشتر است
مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: با توجه به این که تنها 5درصد از جمعیت استان قم در بخش ها ساکن هستند اما سرانه ورزشی در این مناطق بالای یک متر است و در شهر قم 50 سانتی متر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،‌ حسن عابدی در جلسه شورای ورزش بخش کهک که در محل بخشداری این بخش به انجام رسید در سخنان خود اظهار داشت: هر قدر به ورزش، سلامتی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان توجه بیشتری داشته باشیم، شاهد کاهش آسیب در جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به این که آسیب های اجتماعی در بخش های روستایی نمود بیشتری دارد اذعان داشت: با توجه به این که فعالیت روستاییان فصلی است و اوقات بیکاری بیشتری نسبت به شهر دارند پس توجه بیشتری می طلبد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: شرایط و امکانات در روستاها برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان بسیار کمتر است نسبت به شهر که این امر وظیفه ما مسئولین برای مرتفع کردن این امر را بیشتر می کند.

عابدی گفت: با توجه به این که تنها 5درصد از جمعیت استان قم در بخش ها ساکن هستند اما سرانه ورزشی در این مناطق بالای یک متر است و این میزان در شهر قم 50 سانتی متر است و بخش کهک با میزان 2 متر و 40 سانتی متر بعد از بخش سلفچان حایز رتبه دوم است در استان با این تفاوت که بخش ورزشی کهک مفیدتر است و فعالیت بالاتری دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان با طرح این مطلب که بهره‌مندی از منابع دولتی مکفی اجرای بسیاری از طرح‌ها و ساخت و سازها در عرصه ورزش نیست تصریح کرد: اعتبارات و بودجه دولتی به خصوص در سال های اخیر محدود است و چاره‌ای جز حرکت به سمت خصوصی سازی و بهره مندی از ظرفیت خیرین نداریم.

عابدی ادامه داد: قانون استفاده از مشارکت بخش خصوصی در مجلس مصوب شده است و باید این امر نیز در روستاها به کار گرفته شود و با توجه به این که دولت برای حق انشعابات، تعمیر، نگهداری و سایر امور اماکن ورزشی پولی پرداخت نمی کند می بایستی در حفظ این اماکن کوشا بود.

وی با اشاره به این مطلب که برای مرتفع کردن مشکلات و کاستی های موجود در ورزش می بایست از ظرفیت سایر دستگاها به صورت مشترک استفاده کرد افزود: توجه ویژه به بخش ورزش بانوان می بایست صورت بگیرد که این امر می تواند از طریق بهره مندی از فضاهای موجود در سایر دستگاهها و بخش ها به انجام برسد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: برای راه اندازی خانه ورزش روستایی با توجه به توانایی های که در اختیار داریم، آمادگی داریم با معرفی زمین یا خانه از سوی دهیاری ها و بخشداری ها تجهیزات لازم را تامین کنیم.

در پایان جلسه شورای ورزش بخش کهک مدیر کل ورزش و جوانان به همراه شهردار، بخشدار و رئیس شورای شهر کهک از مجموعه ورزشی کهک بازدید و در خصوص تجهیز و توسعه فعالیت های آن به گفت و گو پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز