همزمان با دهه فجر صورت می‌گیرد

برگزاری مراسم گلباران مزار شهدا در ۹۲ نقطه استان قم

۱۳۹۶/۱۱/۰۷ - ۱۲:۳۹:۰۹
کد خبر: ۶۶۸۴۷۰
برگزاری مراسم گلباران مزار شهدا در ۹۲ نقطه استان قم
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر در 92 نقطه از استان قم مراسم گلباران و عطرافشانی مزار شده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،‌ سید جواد‌هاشمی در جلسه کمیته ایثارگران دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ملت آزاده ایران،‌ پیروزی خون بر شمشیر را نخستین بار در دوران انقلاب اسلامی با تکیه بر فرهنگ عاشورا تجربه کرد،‌ پیروزی نهضت اسلامی علیه رژیم ظالم،‌ وابسته و سرسپرده آغاز مقابله حق علیه باطل بود.

مسؤول کمیته ایثارگران دهه فجر استان قم با اشاره به اینکه در جریان انقلاب اسلامی 100شهید در قم تقدیم شدند، خاطرنشان کرد: قیام قم از 15 خرداد 42 با حضور مردم بصیر و آگاه قم در اوج خفقان رژیم آغاز شد و پایه ریزی انقلاب از همین قیام بزرگ آغاز شد و قیام 19 دی از همین شهر بود که موجب شکل گیری انقلاب اسلامی در سراسر ایران و فجر انقلاب در بهمن 57 شد.

وی افزود: ملت شجاع ایران گوش به فرمان ولایت با همان روحیه ایثارگری و شهادت طلبی در دوران سخت و خفقان رژیم به پا خاست و سینه‌ها را سپر گلوله‌ها کرد، ‌شهید داد و با خون پاک شهدایش ایران را از لوث وجود حاکمان ظالم پاک کرد.

‌هاشمی ادامه داد: انقلابی که برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و احیای اسلام اصیل ایجاد شد و ملت امروز وفادار به آن خون‌های پاک است و مسیر توسعه را با همان روحیه ایثارگری و شهادت طلبی چهار دهه در شرایط تحریم‌ها و تهدیدها طی کرده و امروز به عنوان یک قدرت تاثیر گذار مطرح است.

وی اضافه کرد: در تمام این سال‌ها هیچگاه دشمنان دست از توطئه و کینه توزی برای براندازی نظام اسلامی برنداشته‌اند و هر لحظه دشمنی خویش را بیش از پیش به نمایش گذاشته‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم خاطرنشان کرد: ملت ایران هر ساله دهه فجر را به پاس گرامی داشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان یک افتخار بزرگ گرامی داشته و همواره به خون‌های پاک شهدای انقلاب اسلامی وفادار بوده و پیشرفت‌های امروز را در سایه امنیت و آسایش، مدیون جانفشانی شهدا می‌داند.

‌هاشمی افزود: کمیته ایثارگران هر ساله به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی در آستانه دهه مبارک فجر با عضویت 32 دستگاه و نهاد انقلابی تشکیل جلسه داده و برنامه‌های این ایام را ارائه می‌کند که از محوری ترین این برنامه‌ها برگزاری میهمانی لاله‌ها با حضور مردم و مسوولان می‌باشد.

وی اضافه کرد: همزمان با این ایام 92 نقطه از استان قم در شهر و روستاها گلباران و عطرافشانی شده و باری دیگر در آیین میهمانی لاله‌ها با آرمانهای رفیع شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز