آیت‌الله سعیدی:

افرادی به دنبال ضربه‌زدن به وحدت تشییع هستند/تقدیر از میزبانی موکب‌های عراقی در اربعین

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۱۲:۵۸:۲۷
کد خبر: ۶۸۲۱۵۹
افرادی به دنبال ضربه‌زدن به وحدت تشییع هستند/تقدیر از میزبانی موکب‌های عراقی در اربعین
امام جمعه قم با بیان اینکه به برکت نهضت امام حسین(ع) نهضت‌های مختلفی در دنیا به پیروزی و موفقیت رسیده‌اند، گفت: محور اهل‌بیت(ع) شیعیان را متحد کرده به همین علت افرادی به دنبال ضربه‌زدن به این محور ارزشمند هستند که باید مراقب آن‌ها باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار مدیران موکب های عراقی که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) انجام شد، با اشاره به اینکه قم حرم اهل‌بیت(ع) است، اظهار کرد: جایگاه معنوی این شهر در روایات و احادیث مختلف مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه موکب ها بر مردمی بودن استوار هستند، اضافه کرد: پاسداری از مردمی بودن موکب‌ باید مورد توجه قرار گیرد چراکه موکب‌ها با تکیه بر عنصر مردمی بودن خود می‌توانند به شیوه مطلوب در خدمت مردم باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از موکب‌های عراقی به‌عنوان میزبانان اصلی زائران اربعین حسینی نام برد و عنوان کرد: مدیران این موکب‌ها در اربعین حسینی درس ایثار، گذشت، شکوه، سخاوت، اخلاص و صفا را به مدیران موکب‌های کشورهای مختلف آموزش می‌دهند.

سعیدی از انعکاس شیوه مهمان‌داری موکب‌های عراقی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و ادامه داد: موکب‌های عراقی با عشق و علاقه ویژه خود به اهل‌بیت(ع) زیباترین صحنه‌های ارادت و محبت را برای زائران به نمایش می‌گذارند.

وی با تاکید بر اینکه خدمت به زائران اربعین حسینی ولایتمداری و علاقه افراد به اهل‌بیت(ع) را به اثبات می‌رساند، مطرح کرد: عشق و محبت به اهل‌بیت(ع) محور اصلی موکب‌ها است که اکنون این محور به عامل اجتماع و وحدت شیعیان جهان تبدیل شده است.

سعیدی از تلاش دشمنان برای تضعیف محور عشق و محبت به اهل‌بیت(ع) یاد کرد و افزود: دشمنان به دنبال کشاندن این محور به سمت محورهای کم‌ارزش هستند به همین علت موکب‌های عراقی و ایرانی باید در کنار یکدیگر هدف اصلی برپایی موکب را برای همگان بازگو کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه به برکت نهضت امام حسین(ع) نهضت‌های مختلفی در دنیا به پیروزی و موفقیت رسیده‌اند، عنوان کرد: محور اهل‌بیت(ع) شیعیان را متحد کرده به همین علت افرادی به دنبال ضربه‌زدن به این محور ارزشمند هستند که باید مراقب آن‌ها باشیم.

وی بر لزوم تربیت فرزندان در مسیر اهل‌بیت(ع) تاکید کرد و گفت: موکب‌داری در اربعین حسینی می‌تواند پایه‌ای برای توسعه فعالیت‌های ارزشی و زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) باشد اما در این راستا باید تعامل میان مواکب افزایش یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز