مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره):

کانون های فرهنگی هنری در کنار بسیج مرکز ثقل مساجد هستند

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۰:۵۷:۰۶
کد خبر: ۶۸۷۲۸۱
کانون های فرهنگی هنری در کنار بسیج مرکز ثقل مساجد هستند
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) گفت: ابزار خدمات فرهنگی در اکثر مساجد تعریف شده است و امید داریم که با تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار پایگاه های بسیج یک مرکز ثقل قوی و محکم در مساجد ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی نجفی قدسی در مراسم بیست و پنجمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد همانند درختی تازه رویش کردند و طی سال های اخیر نیز رشد قابل توجهی داشته و امروز به بالندگی رسیدند.

وی بیان داشت: امروز جمعیت کانون های فرهنگی هنری مساجد میلیونی شده و مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود از این ظرفیت به عنوان یک پشتوانه مردمی در کنار بسیج نام برده اند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با تاکید بر احیای مساجد گفت: احیای مساجد تنها به ساختمان و بنا نیست، بلکه باید حضور مردم و به ویژه جوانان در مسجد انجام شود که با مباحث فرهنگی صورت می گیرد.

نجفی قدسی گفت: ابزار خدمات فرهنگی در اکثر مساجد تعریف شده است و امید داریم که با تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار پایگاه های بسیج یک مرکز ثقل قوی و محکم در مساجد ایجاد شود.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمودند آنگاه باید برای انقلاب نگران باشیم که مساجد خالی شوند گفت: اگر مسجدی جمعیت کمی دارد باید معتمدین، جوانان، ائمه جماعت و مردم همت کنند تا مسجد احیا شود.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) گفت: مساجد پشتوانه انقلاب هستند و اگر مسجدی خالی باشد موجب خوشحالی دشمن می شود که کانون های فرهنگی هنری مساجد در این امر نیز وظیفه دارند.د

وی به فعالیت های دارالقرآن علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: این مجموعه 13 سال محل سکونت علامه طباطبایی بوده و اساتید و علمای بزرگی در این خانه از محضر علامه طباطبایی استفاده کرده اند.

وی به تاسیس دارالقرآن علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: شش سال از این تاسیس می گذرد و تلاش ما بر این است که ظرفیت‌ های تفسیری حوزه‌ علمیه را تقویت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز