اجری طرح ارامش بهاری در بقاع متبرکه استان قم

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۱۳:۵۷:۳۲
کد خبر: ۶۸۹۶۳۵
اجری طرح ارامش بهاری در بقاع متبرکه استان قم
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند ماه آغاز و تا ۱۵ فرودین ماه سال جدید با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در بقاع متبرکه استان قم میزبان زائرین خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت السلام سید اسماعیل حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ارامش بهاری همزمان با اغاز سال جدید گفت: طرح آرامش بهاری ویژه برنامه سازمان اوقاف  و امور خیریه برای خدمت رسانی به زائرین و مشافران نوروزی است که از 28 اسفند ماه هر سال آغاز شده و تا 15 فرودین ماه سال جدید در قم اجرایی می شود.

وی افزود: ستاد آرامش بهاری فعالیت خود را شروع کرده است و تمهیدات لازم برای این طرح پیش‌بینی شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: طرح آرامش بهاری در 40 بقعه متبرکه امامزادگان قم برگزار خواهد شد این طرح در سالهای گذشته در ۳۰ امامزاده برگزار شده که امسال رشد ۳۰ درصدی داشته است.

حجت الاسلام حسینی  مقدم اظهار داشت: هزار نفر از مجموعه خادمان، هیئت امنا و مبلغان و کارکنان سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم  آماده استقبال از طرح آرامش  بهاری  در استان قم هستند.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح ۱۵۶ نفر از روحانیون و مسئولان دفاتر فرهنگی قرآنی امامزادگان و مبلغان اعزامی و بومی با انجام فعالیت‌های متنوع به فعالیت‌های فرهنگی اقدام خواهند کرد.

مدیر کل اوقاف  و امور خیریه استان قم یاد آور شد: برگزاری خیمه های معرفت با همکاری تولیت آستان مقدس حضرت معصومه و تولیت مسجد مقدس جمکران در جوار حرم مطهر حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران از اقداماتی است که در چند سال اخیر با همکاری اوقاف و متولیان این مراکز، خدمات فرهنگی ارزنده ای را به زائرین آستان‌های متبرکه ارائه می دهند.

حجت الاسلام حسینی مقدم ابراز داشت: علاوه بر این خیمه ها در مجموعه مزار شیفتگان در امامزاده جمال، امامزاده ابراهیم، امامزاده جعفر شهید و زواریون در مسجد اهل بیت(ع)، بخشی از امامزادگان بخش کهک و خلجستان خیمه‌های معرفت با غرفه های مختلفی فعالیت خواهند کرد.

وی خاطر نشان ساخت: غرفه هایی از جمله مشاوره، کودک و نوجوان، احکام، چند رسانه ترویج وقف و فعالیت‌های قرآنی برنامه های جذاب و متنوع برای زائران در نظر گرفته است؛‌ همچنین در برخی از خیمه ها غرفه عفاف و حجاب،  شهید و شهادت و اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های ارزنده فرهنگی ارائه خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان داشت: در بخش اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی نیز  برنامه‌های خوبی پیش بینی شده که در ایام نوروز با همکاری مجموعه شهرداری به اجرا در خواهد آمد.

حجت الاسلام حسینی مقدم افزود: بروشور معرفی امامزادگان نیز به زبان های مختلف به همراه نقشه مکان یابی امامزادگان ، برگزاری نماز جماعت و برگزاری مراسم سال تحویل و پخش پیام معظم رهبری از جمله خدمات مهم امامزادگان است که مورد توجه قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: یکی از توقعات مسافران در ایام نوروز امکان اسکان در جوار امامزادگان است که در همین راستا ستاد اسکان امور خیریه با مسئولیت ائاره اوقاف  تشکیل شده تا از ظرفیت امامزادگان در این ایام استفاده شود.

مدیر کل اوقاف  وامور خیریه استان قم عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم در مسیر تردد مسافران به صورت  شبانه روزی آماده استقبال باشیم و خدمات مختلف رفاهی را ارائه کنیم.

حجت الاسلام حسینی مقدم گفت:  یکی از اقدامات ارزنده مهمی که در یکی دو سال اخیر در امامزادگان استان قم مورد توجه قرار گرفته است این بوده که توانسته ایم ضریب امنیتی  امامزادگان را با راه اندازی دوربین های مدار بسته بالا ببریم .

 وی خاطر نشان ساخت: امروز با افتخار ۴0 امامزاده استان قم مجهز به دوربین های مداربسته هستند که ۴۵۰ دوربین ابعاد مختلف و عمومی امامزاده را تحت نظارت دارد.

مدیر کل اوقاف  و امور خیریه استان قم یاد آور شد: در طول سال جاری بیش از یک صد مورد از جرایمی که در حریم امام زادگان اتفاق افتاده از جمله سرقت‌های کوری که توسط معتادین انجام شده است به وسیله این دوربین ها  کشف و با متخلفین برخورد قانونی شده است .

حجت الاسلام حسینی مقدم افزود: برای نصب و راه اندازی این تعداد دوربین ها مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان هزینه شده است و انشاالله دو سال آینده مابقی امامزادگان مجهز به دوربین های مدار بسته خواهند شد چنانچه توانسته ایم با راه اندازی اتاق مانیتورینگ سیستم دوربین‌های نصب شده در امامزادگان را به صورت متمرکز مرکز اوقاف مشاهده و مدیریت لحظه ای را در راستای ایمنی امامزادگان انجام دهیم .

نظر شما