اعضای بدن دختر بچه ۱۲ ساله قمی اهدا شد

۱۳۹۷/۰۱/۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۵
کد خبر: ۶۹۰۸۰۰
اعضای بدن دختر بچه ۱۲ ساله قمی اهدا شد
خانواده ایثارگر و نوعدوست قمی با اهدای اعضای دختر بچه خود به چندین بیمار حیات و زندگی دوباره بخشیدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ولی اله صمدی کارشناس مسوول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم در این خصوص گفت: خانواده یک دختر بچه 12 ساله به نام خانم مبینا قاسمی زرنوشه در نخستین روز از سال جدید با اهدای اعضای و نسوج پاره تن خود به چندین کودک بیمار، حیات و زندگی دوباره بخشیدند.

وی افزود: مبینا ١٢ که متاسفانه به علت قند خون بالا و کتواسیدوز دیابتی دچار مرگ مغزی شده بود که پس از اعلام مرگ مغزی و اخذ رضایت از خانواده  داغدار، اعضای بدن و ارگان های حیاتی ایشان به کودکان بیمار و نیازمند در لیست  پیوند وزارت بهداشت و درمان ، پیوند شد.

صمدی بیان داشت: این اهدا اولین مورد در سال ١٣٩٧ است و در سال گذشته نیز از استان قم ١٨ بیمار مرگ مغزی جهت اهدای عضو به تهران اعزام شده و ارگانهای حیاتی آنان پیوند شده است.

کارشناس مسوول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد گفت: به دلیل بی اطلاعی خانواده‌ها و با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.

وی ابراز داشت: کسانی که می‌خواهند جزو اهدا کنندگان عضو باشند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.muq.ac.ir در بخش «ثبت نام از متقاضیان اهدای عضو پس ازمرگ» ثبت نام کرده و کارت ویژه اهدای عضو را دریافت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز