در درس خارج اصول مطرح شد؛

سیگار کشیدن یک روحانی از دیدگاه آیت الله سبحانی

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۰۹:۵۰:۴۸
کد خبر: ۶۹۸۱۹۶
سیگار کشیدن یک روحانی از دیدگاه آیت الله سبحانی
یکی از مراجع تقلید گفت: کسانی که لباس روحانیت بر تن دارند نباید تنها به حلال‌های شرعی اکتفا کنند و ضروری است حرام‌های اخلاقی را در نظر گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از رسول الله(ص) اظهار کرد: بر شما است که اصول اخلاق را در دستور کار داشته باشید و به ریشه‌های اخلاقی عمل کنید زیرا همه اخلاق به اصول بازمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: این امر نشان می‌دهد شریعت علاوه بر عقاید و تکالیف شرعی تکالیف اخلاقی نیز دارد. در واقع اخلاق بر اساس شریعت است که شامل مکارم، مسلمات و اصول اخلاق است.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت اصول اخلاقی گفت: کرم، صبر و... از اصول اخلاق است و برخی اوقات با شرایطی حرام را حلال و حلال را حرام می‌کنیم. به عنوان مثال زمانی که دختری را بر کسی عقد می‌کنیم حرام را حلال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: کسانی که لباس روحانیت بر تن دارند نباید تنها به حلال‌های شرعی اکتفا کنند و ضروری است حرام‌های اخلاقی را در نظر گیرند؛ به عنوان مثال کسی که ملبس به لباس روحانیت است نباید سیگار دست بگیرد و در کوچه و بازار با سیگار راه برود و با محارم در خیابان به گونه‌ای راه برود که زننده باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز