برای جلوگیری از وبا این نکات را رعایت کنید

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۱۰:۴۳:۰۱
کد خبر: ۷۲۶۷۷۸
برای جلوگیری از وبا این نکات را رعایت کنید
شهروندان باید به نکات بهداشتی در زمینه مصرف آب و مواد غذایی توجه داشته باشند زیرا این بیماری از طریق آب و غذا منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهاره زارع ،مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم، با اشاره به امکان سرایت بیماری وبا در فصل گرم گفت: نکات بهداشتی در زمینه مصرف آب و مواد غذایی ارائه شده که شهروندان باید به آن توجه داشته باشند زیرا این بیماری از طریق آب و غذا منتقل می‌شود.

وی یادآورشد: در صورت تماس با مدفوع و استفراغ فرد بیمار نیز امکان انتقال بیماری وجود دارد و همچنین بیماری در روشی دیگر از طریق شستن ظروف غذا در آب‌های آلوده انتقال پیدا می‌کند.

زارع با بیان اینکه همشهریان پس از احساس علایم این بیماری می توانند در نزدیک‌ترین واحد بهداشتی و درمانی خدمات مورد نیاز را دریافت کنند بیان کرد: جوشاندن آب در صورت تردید به سلامت آن ضروری است و همچنین نظافت دست‌ها باید رعایت شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اهمیت رعایت توصیه‌های بهداشتی با توجه به گرمای هوا و علایم آن گفت: این بیماران دارای نشانه‌های عطش و تشنگی، مدفوع آبکی، استفراغ، تب، دل درد و احساس پر بودن شکم است.

وی عنوان کرد: افراد غذاهای پخته شده مصرف و از خوردن مواد غذایی و آشامیدنی غیر بهداشتی خودداری کنند و موادغذایی فاقد امکان شست‌وشو و پختن کنار میوه و سبزی قرار داده نشود.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر مراکز تولید و عرضه مواد غذایی از جمله وظایف مرکز بهداشت است البته همشهریان در صورت نیاز و مشاهده تخلفات می‌توانند از طریق سامانه 190 اقدام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز