رئیس فدراسیون ورزش همگانی خبر داد

اجرای ۱۸ طرح از طرح های سند تحول فدراسیون همگانی در قم

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۰۷:۳۶:۰۴
کد خبر: ۷۳۴۹۹۰
اجرای ۱۸ طرح از طرح های سند تحول فدراسیون همگانی در قم
رئیس فدراسیون ورزش همگانی گفت: با توجه به ظرفیت ها و بسترهای مناسب استان قم 18 طرح از 90 طرح سند تحول فدارسیون ورزش همگانی کشور در قم به انجام خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مجد آرا در جلسه شورای ورزش همگانی استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با تشریح چگونگی فعالیت فدراسیون ورزش همگانی کشور اظهار داشت: فدراسیون ورزش همگانی یک فدراسیون برنامه محور بوده و باید بر محور مدیریت همگانی اداره شود.

وی سند تحول ورزش همگانی را موردتوجه قرار داد و افزود: سند تحول بر مبنای توسعه ورزش‌های همگانی طراحی‌شده است، دو جلد کتاب در این زمینه چاپ‌شده و محتوای این سند بر مبنای منویات مقام معظم رهبری تنظیم‌شده است.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی گفت: تمام استان‌ها در شورای استانی، موارد ترویج ورزش همگانی را اجرا می‌کنند و استان قم نیز در این زمینه به‌عنوان یکی از استان‌های موفق عمل کرده است.

مجد آرا با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ تندرستی در میان ادارات و دستگاه‌های مختلف خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های کشور و استان قم موظف هستند که ورزش‌های همگانی و صبحگاهی را در میان خودشان ترویج شوند.

وی با برشماری برنامه‌های انجام‌شده و در حال انجام این فدراسیون تصریح کرد: جایگزینی دوچرخه به‌جای سایر وسایل، استفاده از ظرفیت صداوسیما، انجمن کارآفرینی و رواج آن از طریق ورزش، نظام استعدادیابی، ورزش ادارات، مسابقات کلاس‌ها، طرح بصیرت مدرسین و دوره تعالی، طرح همیاران ورزشی، ایجاد جاده‌های سلامتی، آمایش سرزمینی، استفاده از امکانات سالن‌ها و دیگر طرح‌های انجام‌شده، ازجمله فعالیت‌ها برای ترویج فرهنگ ورزش همگانی در سطح کشور است.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی با تأکید بر اهمیت طرح ورزش طلاب در استان قم عنوان کرد: ما باید یک جنبشی برای عمل کردن ایجاد کنیم و طرح استان قم مبنی بر کمیته ورزش طلاب، یک طرح مناسب بوده که اگر نتیجه مناسب داشته باشد، می‌توان آن را به سطح کشور توسعه داد.

مجد آرا لزوم ترغیب خانواده‌ها به موضوع ورزش همگانی را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، ایجاد جاده‌های سلامتی بوده که خانواده‌ها بتوانند در کنار یکدیگر در هر زمان از شبانه‌روز به پیاده‌روی بپردازند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی موجود در استان قم مطرح کرد: قم را می‌توان به‌عنوان یک پایگاه برای انجام طرح‌های 18گانه کشور قرار داد و لازم است، تمامی دستگاه‌ها در کنار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار گیرند.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی بیان کرد: با همکاری شهرداری و صداوسیما، می‌توان مردم را وارد صحنه کرد تا با حضور گسترده در ورزش‌های همگانی این فرهنگ را ترویج کنند و این کاری است که در برخی شهرها مانند تهران و اصفهان در حال برگزاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز