آیت الله اعرافی:

حوزه های علمیه باید دیدگاه های خود را به بانک ها ارائه کنند

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۰۷:۵۰:۵۲
کد خبر: ۷۳۵۰۰۲
حوزه های علمیه باید دیدگاه های خود را به بانک ها ارائه کنند
رئیس اداره امور شعب و روسای دوایر استان قم با حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه شهر مقدس قم و مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور و مدیر جامعه المصطفی العالمیه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم و به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان قم، آیت الله اعرافی امام جمعه شهر مقدس قم و مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور در دیدار با بهروز درخشان رئیس اداره امور شعب و روسای دوایر بانک مهر اقتصاد استان قم با اشاره به اهمیت بانکداری اسلامی، اظهار داشت: قطعا مسائل کلان شرعی بانک‌ها در مجلس شورای اسلامی و سپس در شورای نگهبان تصویب می شود که لازم اجرا است و از طرف دیگر، مراجع عظام دغدغه هایی دارند که آن ها را به شورای نگهبان ارائه می دهند و در جای خودش معتبر و محترم است.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: مجموعه حوزه های علمیه باید دیدگاه های خودش را به بانک ها ارائه نماید. در خصوص بانکداری، تمامی موضوعات به مباحث فقهی مربوط نمی شود و باید مسائل اقتصادی کشور نیز در نظر گرفته شود.

وی بیان داشت: حوزه در بحث های فقهی وظیفه دارد و مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی در حوزه به این مباحث می پردازد.

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود به بخش صنعت و اقتصاد اشاره کرد و بیان داشت: در صنعت با یکسری واقعیت ها مواجه هستیم به طوری که بخشی از صنایع کشور تعطیل شده است و با مشکلاتی که پیش آمده شاید باز هم تعطیل شوند.

وی ادامه داد: واحدهایی هستند که نیمه تمام هستند که با یک تسهیلات می توانند شروع به کار کنند و در کنار این موضوع یکسری واحدهای هم هستند که تکمیل شده اند و نیاز به سرمایه در گردش دارند و نیازمند تدبیر حکیمانه هستیم تا صنعت حفظ شود و جلوی تعطیلی صنایع را بگیریم.

مدیر جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: باید فرایند اداری اهدای تسهیلات به صنعتگران راحت و با سود پایین باشد و در خصوص جریمه تاخیر با گذشت و عفو با آن ها برخورد شود و اگر اولویت های حمایتی را بانک ها رعایت کنند، می توانند کشور را مقاوم نمایند.

در ابتدای این دیدار بهروز درخشان رئیس اداره امور شعب استان به ارائه گزارشی از عملکرد بانک در راستای بانکداری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: بانک مهر اقتصاد تسهیلات خود را در قالب فروش اقساطی، خرید دین، مشارکت، مرابحه و... پرداخت می‌نماید که بحمدالله با رضایتمندی افراد روبرو شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز