مدیرکل آموزش و پرورش قم خبر داد

۸ هزار دانش آموز جدید وارد مدارس قم می شوند

۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۰۹:۲۴:۰۶
کد خبر: ۷۴۷۰۴۲
۸ هزار دانش آموز جدید وارد مدارس قم می شوند
مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: همزمان با سال تحصیلی جدید، هشت هزار دانش آموز جدید وارد مدارس استان می شوند که این امر نیازمند افزایش تعداد شیفت ها و مدارس است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حمیدرضا شیخ الاسلام در جلسه شورای اداری استان قم در تالار معصومیه فرمانداری اظهار داشت: در سال تحصیلی 96، 242 هزار دانش آموزش مشغول به تحصیل بودند که این آمار در مهرماه سال جاری به 250 هزار تن می رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 23 هزار همکار آموزش و پرورشی داریم که از این تعداد هشت هزار تن بازنشسته شدند و در حال حاضر با کمبود یک هزار و 500 معلم در دوره ابتدایی روبرو هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در آزمون های مختلف، یک هزار و 90 ردیف استخدامی جهت فعالیت در آموزش و پرورش استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که در استان قم بیش از یک هزار و 400 واحد آموزشی فعال است گفت: 97 درصد دانش آموزان در شهر قم مشغول به تحصیل هستند و در بخش های تابع استان حدود هفت هزار دانش آموز تحصیل می کنند.

وی تاکید کرد: در استان قم به خصوص در مناطقی از جمله پردیسان، مقابل بوستان علوی و شهرک ایثار با بالاترین تراکم و کمترین فضای آموزشی مواجه هستیم و نیازمند ساخت 100 باب مدرسه می باشیم.

شیخ الاسلام تصریح کرد: طی چهار سال گذشته تاکنون با تلاش گسترده مدیران عالی استان حدود 149 باب مدرسه در قم احداث و مقاوم سازی شده است و رتبه قم در این زمینه از 32 به 26 رسیده است.

وی با تاکید بر این که 50 درصد مدارس توسط خیران احداث شده است گفت: مجمع خیران مدرسه ساز در قم فعال است و به جذب خیران می پردازد، اما کمبود زمین با کاربری های آموزشی مهمترین مشکلی است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته در سال 1404 حدود 380 تا 400 هزار دانش آموز خواهیم داشت که این امر نیازمند ساخت تعداد بیشتر مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم از امضای تفاهمنامه های مختلف با دستگاه های استان خبر داد و گفت: 42 تفاهمنامه در حوزه های مختلف از جمله بهداشتی و درمانی، فرهنگی، کاهش آسیب های اجتماعی، طرح امین، آموزش ترافیک و سایر موارد منعقد شده است.

وی گفت: در همین راستا آموزش پیشگیری از اعتیاد نه تنها برای دانش آموزان بلکه برای والدین آنان نیز ارائه شده و 120 هزار دانش آموز در حوزه بهداشتی شناسنامه سلامت برای دندان هایشان دریافت کرده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز