اقدامات انجام‌شده در راستای آیین‌نامه اجرایی آمادگی مقابله با گردوغبار

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۰۹:۱۲:۳۴
کد خبر: ۷۴۹۵۶۲
اقدامات انجام‌شده در راستای آیین‌نامه اجرایی آمادگی مقابله با گردوغبار
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از تهیه طرح جامع کمربند سبز و طرح جامع استفاده از پساب در توسعه فضای سبز جنگلی و کمربند سبز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای آیین‌نامه اجرایی آمادگی مقابله با گردوغبار، اظهار کرد: در خصوص بند 9 آیین‌نامه تهیه طرح جامع کمربند سبز شهر قم، در حال حاضر در مرحله نهایی تهیه شرح خدمات و انتخاب مشاور است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: تهیه طرح جامع استفاده از پساب در توسعه فضای سبز جنگلی و کمربند سبز با توجه به وجود زیرساخت‌های موجود(مخازن ذخیره و شبکه تصفیه ولوله گذاری) در بخش‌های قابل‌توجهی از عرصه‌های فضای سبز نیز در مرحله انجام است.

به گفته جوادیان، در خصوص اخذ نظرات پیشنهادی، اداره کل محیط‌زیست استان ، اداره کل منابع طبیعی استان و اداره کل هواشناسی استان قم جهت لحاظ نمودن در طرح جامع کمربند سبز، مکاتبات لازم صورت پذیرفته که تابه‌حال پاسخی دریافت نگردیده است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری‌ها در سند چشم‌انداز شهر قم، ادامه داد: در این زمینه بودجه لازم جهت توسعه فضای سبز به میزان بیش از 250 هکتار در سال، به‌شرط ایجاد زمینه‌های همکاری لازم با ادارات و ارگان‌های مربوطه، بالأخص ادارات کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی در خصوص واگذاری اراضی مناسب جهت توسعه فضای سبز اختصاص‌یافته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به بند 10 آیین‌نامه در خصوص همکاری و مساعدت شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری در راستای توسعه فضای سبز شهری، تصریح کرد: همه نهادهای موردنیاز در این خصوص را در اختیار سازمان قرار داده و متعاقباً در صورت وجود عرصه‌های موردنظر در پروژه‌های اجرایی آن شرکت و یا سایر ارگان‌ها و سازمان‌های فعال شهری این امکان جهت کاشت و توسعه فضای سبز وجود دارد، و به نحو مناسب از آن استقبال می‌گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز