۳۰ هزار نوآموز در قم وارد کلاس اول شدند

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۰۸:۳۷:۲۰
کد خبر: ۷۵۵۳۲۴
۳۰ هزار نوآموز در قم وارد کلاس اول شدند
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قم گفت: در سال تحصیلی جدید، 30 هزار نوآموز وارد پایه اول مقطع ابتدایی شدند که نسبت به سال گذشته 5 هزار نفر به تعداد آن ها افزوده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مریم السادات پناهنده در این خصوص گفت: متولدان نیمه دوم سال 1390 و نیمه اول سال 91 واجد شرایط تحصیل در پایه اول هستند که کار ثبت نام و سنجش آن ها به اتمام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن ایام بازگشایی مدارس با عزاداری امام حسین(ع)، 31 شهریورماه زنگ شکوفه ها با عنوان «مهر حسینی» نواخته شد.

وی بیان کرد: امسال 140 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی که 56 درصد کل دانش آموزان استان را تشکیل می دهند، در 625 واحد آموزشی تحصیل می کنند.

پناهنده افزود: به دلیل این که قم استان شهر است و تراکم جمعیت درآن زیاد است، 80 درصد مدارس ابتدایی 2 شیفت هستند.

وی با بیان این که پس از افزوده شدن پایه ششم به دوره ابتدایی از سال 91، قدری از نظر فضا کمبود پیش آمد، ادامه داد: با فعالیت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و خیران مدرسه ساز، واحدهای آموزشی زیادی برای دوره ابتدایی افتتاح شد.

وی افزود: هر چند که سرعت مدرسه سازی کمتر از سرعت رشد جمعیت دانش آموزی است، سعی کرده ایم کمبودها را جبران نماییم و برای سال تحصیلی جدید نیز 2 واحد آموزشی در شهرک پردیسان قم افتتاح خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز