استاندارقم تاکید کرد

لزوم حمایت همه جانبه از آموزش و پرورش

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۰:۲۷:۲۷
کد خبر: ۷۵۵۹۱۰
لزوم حمایت همه جانبه از آموزش و پرورش
استاندار قم گفت: با توجه به این که آموزش و پرورش وظیفه تربیت نسل های آینده را به عهده دارد، باید دستگاه های مختلف اجرایی در یاری رساندن به این نهاد فرهنگی همت نمایند و پیشقدم باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی صادقی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش قم در سال جاری، با قدردانی از تلاش آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها در کمک به آماده سازی مدارس، افزود: انتظار از دستگاه های مختلف کمک به آموزش و پرورش است تا هر ساله شرایط بهتر و محیط مناسب تری برای فرزندانمان فراهم شود.

وی با اشاره به لباس فرم دانش آموزان، اضافه کرد: با توجه به گردش مالی 180 میلیارد ریالی آموزش و پرورش در تهیه لباس فرم دانش آموزان، طی 2 ساله گذشته سعی شد نسبت به مدیریت بهتر تهیه و توزیع لباس فرم اهتمام ویژه صورت گیرد.

وی ادامه داد: مدیریت این مساله امسال نسبت به سال گذشته اشکالات کمتری داشت و انتظار داریم با آسیب شناسی که صورت می گیرد، در آینده شاهد کمترین مشکلات در این زمینه باشیم.

صادقی تصریح کرد: تعداد کمی از تولیدکنندگان که نسبت به تعهداتشان خوب عمل نکردند، باید سال های بعد از چرخه تولید لباس دانش آموزان حذف شوند تا مشکلات نیز کاهش یابد.

وی گفت: با توجه به این که می خواهیم تمرکز روی تولید داخل استان باشد و کیفیت لباس نیز بالا باشد و همچنین با توجه به تعداد زیاد دانش آموزان در استان قم، باید با تدابیر و استفاده از تجربه های گذشته این شاخص ها را تامین کرد.

وی در ادامه با اشاره به ورود کانون های فرهنگی هنری مساجد به آموزش، بیان کرد: مخالف ورود مساجد به آموزش نیستیم، ولی هر کاری در مسیر کارشناسی خود باید انجام شود.

استاندار قم با بیان این که این اقدام باید در چارچوب و ساختار کاملا تخصصی و قابل قبول باشد، افزود: اگر کانون های فرهنگی و هنری مساجد و هر سازمان دیگری بخواهد نسبت به آموزش دانش آموزان اقدام نماید، باید از آموزش و پرورش مجوز کسب نماید، در غیر اینصورت حتما جلوی آن گرفته شود.

وی همچنین به تدریس معلمان مرد در آموزشگاه های دخترانه اشاره و بیان کرد: بکارگیری معلم خانم در مدارس دخترانه یک اصل است، ولی طبیعی است اگر با کمبود معلم روبه رو شویم چاره ای نداریم و باید با استفاده از روش های تعیین افراد ذی صلاح از معلمان مرد استفاده نماییم.

صادقی افزود: باید به آموزش و پرورش نگاه محوری و ملی داشته باشیم و برای همراهی کردن این نهاد در تربیت دانش آموزان تلاش نماییم.

وی همچنین با اشاره فرارسیدن هفته دفاع مقدس، حمله ددمنشانه تعدادی از مزدوران خارجی در رژه نیروهای مسلح اهواز را محکوم نمود و گفت: متاسفانه این حادثه باعث شهادت 26 تَن و مجروح شدن تعداد قابل توجهی از مردم شد که امیدواریم دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

یک گروه مسلح تروریستی که ظاهرا وابسته به گروهک تجزیه طلب الاحواز بوده است، روز شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس دراهواز پس از پوشیدن لباس مبدل سپاه و بسیج به مردم و جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم بی دفاع شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز