۵۰ هزار طلبه در جامعه المصطفی مشغول به تحصیل می شوند

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۰۸:۲۱:۵۴
کد خبر: ۷۵۶۷۴۶
۵۰ هزار طلبه در جامعه المصطفی مشغول به تحصیل می شوند
معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه گفت: با آغاز سال تحصیلی این نهاد حوزوی از چهارشنبه چهارم مهرماه 50 هزار طلبه از 100 ملیت در مراکز مختلف مشغول به تحصیل می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام مجید خالقی پور اظهار داشت: 99 درصد این طلبه ها در دوره بلند مدت و یک درصد در دوره های کوتاه مدت و مجازی مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی افزود: در حال حاضر 50 هزار طلبه از مراکز جامعه المصطفی فارغ التحصیل، و در کشورهای خویش مشغول به فعالیت های علمی و فرهنگی شده اند.

وی با اشاره به این که امسال همزمان با سال تحصیلی جدید یک هزار و 300 طلبه وارد مراکز جامه المصطفی می شوند گفت: شعار سال تحصیلی امسال، «آموزش اثر بخش» است تا بر اساس آن شخصیت های برجسته علمی و معرفتی تربیت شوند.

خالقی پور اضافه کرد: سه هزار و50 استاد و عضو هیات علمی در مراکز جامعه المصطفی مشغول به تدریس هستند.

وی با بیان این که 500 مرکز به صورت مستقیم و غیر مستقیم در داخل و خارج از کشور زیر نظر جامعه المصطفی فعالیت دارد، افزود:در این مراکز آموزش ها به صورت حضوری، غیرحضوری و مجازی ارائه می شود.

خالقی پور تاکید کرد: در سال جدید از بین 170 رشته تحصیلی حدود 140 رشته فعال است، ضمن این که در طرح تحول نظام آموزشی 400 رشته در 6 حوزه دانشی از جمله فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، علوم انسانی، ادبیات و فرهنگ شناسی، تاریخ و تمدن اسلامی تعریف شده که به زودی اجرایی خواهد شد.

وی گفت: درحال حاضر 6 هزار پایان نامه و رساله توسط طلبه ها دفاع و یک هزار کتاب و اثر توسط مراکز جامعه المصطفی تدوین و تالیف شده ست.

وی از برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی در روز چهارشنبه چهارم مهرماه جاری در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم خبر داد و گفت: در این آیین آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید سخنرانی می کند.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: در این آیین ضمن تقدیر از طلبه های برتر، نمایشگاهی از تالیف ها و دستاوردهای مراکز جامعه المصطفی نیز برپا می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز