فیلم امامزاده موسی مبرقع (ع) در قم ساخته می شود

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۰۸:۴۳:۳۰
کد خبر: ۷۵۷۶۹۲
فیلم امامزاده موسی مبرقع (ع) در قم ساخته می شود
نویسنده و تهیه کننده فیلم داستانی امامزاده موسی مبرقع(ع) با اشاره به تدوین فیلمنامه و آغاز پیش تولید درقم گفت: این فیلم علاوه بر فارسی به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو نیز دوبله می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید امیر طباطبایی در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) افزود: مراحل مطالعاتی این فیلم توسط مرکز پژوهشی صدا و سیمای قم انجام و پیش تولید ساخت فیلم مستند داستانی بلند پیرامون شخصیت و زندگی امام زاده موسی مبرقع(ع) فرزند بالافصل امام جواد(ع) آغاز شد.

وی حمایت از تولید فیلم های سینمایی فاخر را ازجمله اولویت های شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و گفت: با وجود این اولویت تاکنون نسبت به این موضوع در استان بسیار کم توجهی شده است.

وی ادامه داد: این فیلم که دارای ابعاد ارشادی، تربیتی، آموزشی و سرگرمی می باشد در شهرهای قم، تهران، کاشان، میبد و نراق فیلم برداری خواهد شد.

طباطبایی گفت: سرمایه گذاری برای ساختن فیلم های مستند داستانی بلند در ژانر تلویزیونی علاوه بر معرفی شخصیت علمی و معنوی این امامزادگان و عالمان برجسته استان، موجب تحول در اقتصاد، فرهنگ و اصلاح ساختارهای اجتماعی می شود.

وی کارهای تاریخی را جزو سخت ترین ژانرهای سینمایی دانست و گفت: به دلیلی اینکه هزینه تولید آثار تاریخی بسیار بیشتر از سایر آثار سینمایی دیگر است، ضرورت دارد تا دستگاه های مختلف در تامین هزینه های تولید این فیلم همکاری لازم را داشته باشند.

طباطبایی، پشتیبانی مجموعه های مختلف فرهنگی به ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه از ساخت این فیلم بلند را ضروری دانست و ادامه داد: معرفی شخصیت های علمی برجسته و امامزادگان، معرفی تاریخ، پیشینیه و جایگاه های علمی، معنوی و معرفتی قم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز