۳ هزار مبلّغ از استان قم در موکب‌های اربعین مستقر می‌شوند

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۰۷:۳۰:۵۸
کد خبر: ۷۶۲۲۶۱
۳ هزار مبلّغ از استان قم در موکب‌های اربعین مستقر می‌شوند
مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان قم با بیان اینکه ۲ هزار موکب توسط ایران تا مرز عراق و از مرز تا کربلا و مبادی ورودی و خروجی مستقر می‌شوند، گفت: ۳ هزار مبلّغ از قم در موکب‌های مراسم اربعین حسینی(ع) حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد حسین عسکری گفت: کمیته فرهنگی اربعین از سوی وزارت کشور تشکیل شده است و زیر نظر ستاد مرکزی اربعین فعالیت می‌کند.

وی افزود: فعالیت‌های این ستاد در زمینه‌های فرهنگی است که به بعثه مقام معظم رهبری واگذار شده و 30 کمیته فرهنگی در سراسر کشور تشکیل شده است و راهبردهای کاربردی در ستاد مرکزی کمیته فرهنگی اربعین در تهران انجام می‌شود.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان قم بیان کرد: کمیته فرهنگی مرکزی اربعین اقدامات بسیار خوبی برای مراسم اربعین انجام داده است و برنامه‌های آن از عید آغاز شده است، در زمینه موضوعات فرهنگی تقسیم کار شده و زیرساخت‌ها برای مراسم اربعین آماده شده است.

عسکری با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای مراسم اربعین حسینی(ع) تصریح کرد: دو هزار موکب توسط ایران تا مرز عراق و از مرز تا کربلا و مبادی ورودی و خروجی مستقر می‌شوند، موکب‌ها کنار خدماتی که انجام می‌دهند پیوست‌های فرهنگی دارند و برای هر موکب روحانی برای اقامه نماز و اجرای فعالیت‌های فرهنگی حضور دارد.

وی افزود: 3 هزار مبلّغ از استان قم برای مراسم اربعین حسینی آموزش دیدند و اقامه نماز و حلقه‌های قرآنی و فرهنگی از جمله فعالیت‌های آن‌ها است، سخنرانان معروف در موکب‌های بزرگی نظیر موکب حضرت معصومه(س) و موکب جمکران حضور پیدا کرده و انجام وظیفه می‌کنند.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان قم با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه اربعین در قم خاطرنشان کرد: سه موکب در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و مصلای قدس برپا می‌شود که سال گذشته 120 هزار زائر در این موکب‌ها مستقر شده و از خدمات این موکب‌ها بهره‌مند شدند.

عسکری تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های صورت‌گرفته موکب‌های جمکران و حرم حضرت معصومه(س) و مصلای قدس از 5 صفر فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند و تا 28 صفر نیز به ارائه خدمات می‌پردازند و 140 هزار زائر اربعین حسینی از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز