آیت الله فاضل لنکرانی:

پیاده روی اربعین لبیک به امام حسین(ع) است

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۷:۲۳:۱۷
کد خبر: ۷۶۸۳۹۹
پیاده روی اربعین لبیک به امام حسین(ع) است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیاده‌روی اربعین حسینی را لبیک به اباعبدالله(ع) دانست و گفت: اگر حج، لبیک به خدای تبارک و تعالی است، اربعین هم لبیک به امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در پایان درس خارج اصول با اشاره به روایتی، یکی از علائم مؤمن را زیارت اربعین دانست و افزود: بالاترین مصداق زیارت اربعین، پیاده روی آن هم از فاصله دور برای زیارت امام حسین(ع) است که این موضوع بسیار سفارش شده و مورد تاکید قرار گرفته است که نشان می دهد شیعه باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

آیت الله فاضل لنکرانی، با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین تبدیل به عاملی برای شکوه و عظمت پیروان امام حسین(ع) شده است گفت: پیروان آن حضرت در اربعین تنها محدود به شیعیان نمی شود بلکه اهل سنت، مسیحیان و از سایر مذاهب نیز در این پیاده روی حضور دارند.

این استاد حوزه علمیه قم، جلوگیری از هرگونه انحراف در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا را ضروری دانست و اظهار داشت: استفاده از این فرصت برای تبلیغ برخی اشخاص نوعی انحراف در حقیقت این پیاده روی است.

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: هر اقدامی که موجب انحراف از حقیقت پیاده روی اربعین شود به طور قطع خارج شدن از لبیک به امام حسین(ع) است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز