قائم مقام شهردار قم:

سازمان فرهنگی شهرداری از کار موازی با نهادهای فرهنگی پرهیز کند

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۰۹:۴۵:۵۹
کد خبر: ۷۶۸۸۶۲
سازمان فرهنگی شهرداری از کار موازی با نهادهای فرهنگی پرهیز کند
قائم‌مقام شهردار قم گفت: یکی از رویکردهای اصلی سازمان باید این باشد که کار موازی با نهادهای فرهنگی شهر انجام ندهد، سازمان باید به حوزه‌هایی وارد شود که نهاد دیگری از پس آن بر نیاید و یا باری بر زمین مانده باشد و آن را بلند کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابراهیم معتمدی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگی در شهرداری باید به جایگاه اصلی خود برسد اظهار کرد: نگاهی که امروز در حوزه فرهنگی در شهرداری‌ها به وجود آمده سبقه زیادی ندارد و به همین خاطر برخی همچنان درگیر همان شرایط و پیشینه گذشته هستند که این مساله کار در حوزه فرهنگی در شهرداری را سخت‌تر می‌کند.

وی ساماندهی امور فرهنگی و ایجاد انسجام و هماهنگی در فعالیت‌های این بخش را جزو ماموریت‌های اصلی سازمان فرهنگی شهرداری عنوان کرد و افزود: باید کاری بشود تا بدنه شهرداری با حوزه فرهنگی آشناتر و همسوتر شود.

قائم‌مقام شهردار قم فرهنگ شهروندی را یکی از رسالت‌های اصلی این سازمان دانست و تصریح کرد: قم به سبب جایگاه رفیع فرهنگی و مذهبی که دارد ظرفیت و استعداد ویژه‌ای دارد که سازمان باید به دنبال شناسایی این ظرفیت‌ها بوده و از مشارکت آنها برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی در شهر و کشور استفاده کند.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای اصلی سازمان باید این باشد که کار موازی با نهادهای فرهنگی شهر انجام ندهد، سازمان باید به حوزه‌هایی وارد شود که نهاد دیگری از پس آن بر نیاید و یا باری بر زمین مانده باشد و آن را بلند کند.

معتمدی با اشاره به سبقه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بیان کرد: در زمان ورود تیم جدید مدیریت شهری به قم حدود 7 ماه بود که سازمان فرهنگی تعطیل بود و با حضور آقای موسوی‌نژادیان اقدامات خوبی انجام شد و پس از ایشان نیز آقای رفیعی وارد سازمان شدند و کارهایی انجام شد اما در حال حاضر نیازمند این هستیم که اعتماد ویژه‌ای به سازمان فرهنگی در بین نهادهای فرهنگی ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید به تعهدات خود در خصوص امور مالی عمل کند گفت: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که امور اداری و فرآیندهای دقیق مالی در سازمان به طور کامل رعایت شود.

قائم‌مقام شهردار قم تعامل را یکی از اصول کار در حوزه فرهنگی عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین برنامه امسال سازمان فرهنگی، جشنواره چله سرو است که باید با قدرت پیگیری شود و پیش‌بینی‌های لازم نیز در این زمینه صورت گرفته است.

وی لزوم استفاده از نخبگان فرهنگی شهر قم را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر نتوانیم از ظرفیت‌های فرهنگی قم به درستی استفاده کنیم تبدیل به یک سازمان اداری بی اهمیت می‌شویم.

معتمدی بیان کرد: کار سازمان فرهنگی برنامه‌ریزی و نظارت بر کارهای فرهنگی است و اجرا باید به متخصصان امر سپرده شود.

وی تصریح کرد: تمام کسانی که در سازمان فرهنگی کار می‌کنند باید دغدغه فرهنگی داشته باشند و به دنبال کار اداری و کارمندی نباشند.

قائم‌مقام شهردار قم با تاکید بر اینکه سازمان فرهنگی شهرداری قم باید به جایگاه سازمان‌های فعال کشور برسد گفت: در حوزه مالی و پشتیبانی، شهرداری تمام پیش‌بینی‌ها را انجام داده و باید کارها با کمترین قیمت و بیشترین کیفیت انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز