کشف کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی در قم

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۲:۰۶:۴۳
کد خبر: ۷۷۷۷۰۰
کشف کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی در قم
فرمانده انتظامی قم از کشف کلاهبرداری 30 میلیارد ریالی در پوشش بنگاه معاملات املاک در این استان خبر داد و گفت: سه متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در پی وصول شکایت های متعدد مردمی به پلیس آگاهی استان، مشخص شدی فردی تحت پوشش فعالیت در بنگاه معاملات املاک و با عنوان سرمایه گذاری در ساخت و ساز همراه با پرداخت سود ماهیانه و وسوسه انگیز، بالغ بر 30 میلیارد ریال از حدود 60 تن از شهروندان کلاهبرداری کرده و سپس بصورت شبانه و مخفیانه منزل و بنگاه مشاور املاک خود را تخلیه و به همراه همه اعضاء خانواده به مکان نامعلومی متواری شده است .

وی افزود: به علت اهمیت موضوع، کارآگاهان زبده پلیس آگاهی استان بصورت ویژه به بررسی ابعاد و زوایای مختلف این پرونده پرداختند که در نهایت مشخص شد متهم با مشارکت 2 تن از فرزندانش با جلب اعتماد مالباختگان و فریب آنها وجوه زیادی را تحت عنوان های متقلبانه و قراردهای مضاربه از شهروندان دریافت کرده اند و در یک فرصت مناسب به همراه وجوه جمع آوری شده متواری شده اند.

وی اضافه کرد: با اقدام های تخصصی و تحقیق های نامحسوس میدانی، مخفیگاه متهم اصلی در یکی از شهرستان های همجوار شناسایی و با اخذ نیابت قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و 2 فرزند این متهم نیز در منطقه پردیسان قم شناسایی و در حین خروج از پارکینگ یک مجتمع مسکونی با یک دستگاه خودرو دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.

آقاخانی بیان داشت: متهمان به بزه ارتکابی اعتراف کردند و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

 

* دستگیری 9 سارق و 11 معتاد متجاهر

فرمانده انتظامی شهرستان قم نیز از دستگیری 9 سارق و 11 معتاد متجاهر در نتیجه اجرای طرح قدر 2 در حوزه استحفاظی تعدادی از کلانتری و پاسگاه های فرماندهی انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد حسین جعفریان اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور و استقرار نظم و امنیت در نقاط آسیب پذیر قم و مقابله با تبهکاران، مزاحمین نوامیس و اراذل و اوباش، برخورد با سارقان، جمع آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر، طرح قدر 2 در حوزه استحفاظی تعدادی از کلانتری و پاسگاه های فرماندهی انتظامی شهرستان قم اجرا شد.

وی هدف از اجرای طرح مذکور را کاهش جرایم و پیشگیری از هرگونه ناهنجاری دانست و بر استمرار آن تاکید کرد.

جعفریان، نتایج این طرح را شامل کشف یک فقره انواع اموال مسروقه ، 3 دستگاه خودروی سرقتی و یک دستگاه موتورسیکلت، توقیف 2 دستگاه موتورسیکلت و 3 دستگاه خودرو، مقادیری موادمخدر و آلات استعمال مواد افیونی برشمرد.

 

* دستگیری سارقان منزل در قم

همچنین رئیس پلیس آگاهی قم از دستگیری سه سارق منزل در این استان خبر داد.

سرهنگ احمد کرمی گفت: وقوع یک فقره سرقت منزل در استان، موجب شد تا شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گیرد.

وی افزود: ماموران با انجام یکسری تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی سه تن از متهمان شدند که در یک عملیات غافلگیرانه همگی آنها را دستگیر کردند.

کرمی ادامه داد: با ارائه دلایل و مستندات، در نهایت متهمان به سرقت منزل اعتراف کردند.

وی اضافه کرد: ماموران در بازرسی از منزل، یک عدد کیف مدارک حاوی کارت های بانکی، مدارک هویتی، طلا و یک دستگاه گوشی تلفن همراه را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی قم ابراز داشت: سارقان به انضمام پرونده تشکیل شده به مرجع قضایی استان معرفی و پس از صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز