معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم مطرح کرد

۲۰۰ دوربین نظارتی در قم فعال می شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۰:۲۶:۲۹
کد خبر: ۷۸۸۷۷۸
۲۰۰ دوربین نظارتی در قم فعال می شود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: هم اکنون شهرداری قم 90 دوربین نظارتی در شهر دارد و تا 6 ماه آینده 110 دوربین نظارتی دیگر در شهر قم فعال می‌شود تا تعداد دوربین‌های نظارتی شهرداری قم به 200 دوربین برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عباس ذاکریان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات شهرداری قم با اشاره به وضعیت شهر قم اظهار کرد: این شهر به لحاظ خطوط راهنمایی و رانندگی ضعف دارد، باید خط‌کشی‌ها در شهر قم براساس طرح و الگو و با توجه به ضوابط راهنمایی و رانندگی باشد.

وی ادامه داد: شهر قم یک شهر زائر پذیر است و به دلیل سفر بالای مردم به این شهر تدوین طرح جامع مسافر شهر قم ضروری بود، خروجی این طرح طی ماه‌های آینده نهایی خواهد شد، طرح از سال قبل آغاز شد و مشاور بر مبنای افق 15 ساله حمل ونقل در شهر قم در حال تدوین طرح جامع مسافر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: برای این یک سند بالا دستی در زمینه حمل بار در شهر قم داشته باشیم، طرح مطالعات حمل بار در این شهر شروع شد که این طرح در مراحل پایانی قرار دارد، همچنین برای از بین بردن به‌هم‌ریختگی‌های هندسی در شهر قم طرح مطالعات 6 تقاطع مهم این شهر انجام شد.

ذاکریان تهیه نقشه هوشمند برای شهر قم را از اقدامات شهرداری این شهر دانست و تصریح کرد: تدوین این نقشه با هدف مسیریابی حمل و نقل عمومی و خصوصی در شهر صورت گرفت و در آن کاربری‌های مختلف سطح شهر دیده شد.

وی ادامه داد: پنج هزار و 700 تاکسی در شهر قم داریم و میانگین عمر این تاکسی حدود پنج سال است، در دو سال گذشته شاهد نوسازی هزار و 500 تاکسی در شهر قم بودیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم  افزود: در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری رشته کاردانی تاکسیرانی راه اندازی شده است و از میان تاکسی داران شهر قم در این رشته با سرفصل‌های مختلف جذب دانشجو صورت می‌گیرد.

ذاکریان با اشاره به سرفصل‌های رشته کاردانی تاکسیرانی اظهار کرد: از جمله این مباحث و سرفصل‌ها می‌توان به نحوه اخلاق حرفه ای، آشنایی با زبان رایج مسافران و تکریم آن‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون شهرداری قم 90 دوربین نظارتی در شهر دارد و تا 6 ماه آینده 110 دوربین نظارتی دیگر در شهر قم فعال می‌شود تا تعداد دوربین‌های نظارتی شهرداری قم به 200 دوربین برسد، تا یک ماه آینده هم سامانه‌های تردد شمار در شهر قم به بهره برداری خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم  افزود: از جمله تخلف‌هایی که توسط دوربین‌های نظارتی شهرداری ثبت می‌شود، سرعت بالا، عبور از چراغ قرمز، عبور از خطوط ویژه اتوبوس و گردش به راست است.

ذاکریان با اشاره به توزیع لاستیک بین تاکسیرانان قمی اظهار کرد: در بین این رانندگان تاکسی حواله چهار هزار حلقه لاستیک توزیع شده، قیمت لوازم جانبی مورد نیاز تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به شدت افزایش پیدا کرده و هزار حلقه لاستیک هم بین اتوبوس‌های درون شهری قم توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت از ده سال پیش تاکنون هیچ اتوبوسی را به قیمت یارانه ای به شهرداری قم واگذار نکرده است.

 

نظر شما
پرونده ویژه