رئیس دانشگاه آزاد:

۷۰۰ هزار صندلی خالی در مراکز دانشگاه آزاد وجود دارد

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۴:۱۶:۳۶
کد خبر: ۷۸۹۸۳۲
۷۰۰ هزار صندلی خالی در مراکز دانشگاه آزاد وجود دارد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از کاهش ظرفیت جذب دانشجوی دانشگاه آزاد از 2 میلیون نفر به یک میلیون و 300 هزار نفر خبر داد و گفت: در حال حاضر قریب به 700 هزار صندلی خالی در مراکز دانشگاه آزاد وجود دارد که بسترسازی مشارکت بیشتر با نهادهایی همچون جامعه‌المصطفی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمدمهدی طهرانچی امروز در دیدار با رئیس جامعه المصطفی‌العالمیه در قم، جذب نخبگان خارجی را یکی از رویکردهای اصلی دانشگاه‌های معتبر جهان خواند و با بیان اینکه این رویکرد در کشور ما به وجود نیامده است اظهار کرد: درصد جذب دانشجو خارجی در کشور ما بسیار پایین است و با توجه به اینکه برای رسیدن به یک درصد دانشجوی خارجی باید 130 هزار دانشجوی خارجی در سطح دانشگاه‌های کشور تحصیل کند هنوز به این رقم دست پیدا نکرده‌ایم.

وی رونق دانشگاه‌های کشور را مستلزم اتخاذ تدابیر و رویکردهای جدیدی در این بخش دانست و گفت: اداره دانشگاه آزاد اسلامی تمام از طریقه شهریه‌های دولتی تامین می‌شود و این دانشگاه از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌کند به طوری که بودجه این دانشگاه در سال بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اقتصاد دانشگاه آزاد را اقتصادی مستقل از دولت عنوان کرد و افزود: استقلال از دولت موجب شده این دانشگاه در فراز و نشیب‌های اقتصادی دوام آورده و با چالش‌های جدی اقتصادی روبه‌رو نشود.

وی ضمن اعلام آمادگی برای هر نوع همکاری و تعامل در گروه‌های بین‌المللی، علمی و دانش آموزی با جامعه المصطفی، ابراز امیدواریم کرد که تعاملات درستی بین این دو نهاد مهم علمی کشور تحقق یابد.

طهرانچی با اشاره به طرح مدرسه مهارت اظهار کرد: طرح مدرسه مهارت را در دانشگاه آزاد به صورت پویانمایی پیگیری می‌کنیم که در کنار اشتغال‌زایی تاثیرات بسزای اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی از کاهش ظرفیت جذب دانشجوی دانشگاه آزاد از 2 میلیون نفر به یک میلیون و 300 هزار نفر خبر داد و افزود: در حال حاضر قریب به 700 هزار صندلی خالی در مراکز دانشگاه آزاد وجود دارد که بسترسازی مشارکت بیشتر با نهادهایی همچون جامعه‌المصطفی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز