آیت‌الله سبحانی:

نوآوری آیت‌الله درچه ای در کتاب میزان الفقاهه

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۰۹:۱۸:۳۴
کد خبر: ۷۹۵۶۳۲
آیت الله سبحانی گفت:کتاب فقهی زیاد است،اما آیت‌الله درچه ای در کتاب میزان الفقاهة نوآوری‌ داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید در مراسم رونمایی از کتاب میزان الفقاهة اثر آیت‌الله سید محمد باقر درچه ای اظهار کرد:در قرن اخیر در خصوص فقهای بزرگ می‌توان به آیت‌الله سید محمد باقر درچه ای اشاره کرد که جهان تشیع می‌توان به او افتخار کند، کتاب فقهی زیاد است، اما مهم کتابی است که نوآوری داشته باشد و آیت‌الله درچه ای در کتاب میزان الفقاهة نوآوری‌هایی داشت.

وی با اشاره به وجود شخصیت‌های برجسته در تاریخ شیعه افزود: در هر قرنی شاهد ظهور شخصیت‌هایی بودیم که به مکتب شیعه خدمت کردند، از جمله این شخصیت‌ها می‌توان به شیخ مفید اشاره کرد، علامه حلی در کتاب فقهی خود 40 هزار فرع فقهی را آورد، او در قرن هفتم زندگی می‌کرد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: آیت‌الله سید محمد باقر درچه ای هم اهل قلم و اهل بیان بود، او شاگردانی را تربیت کرد که جزو شخصیت‌های درخشان هستند، آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی و آیت‌الله بروجردی جزو شاگردان آیت‌الله درچه ای بودند.

آیت‌الله سبحانی نوآوری را شاخصه مکتب فقهی آیت‌الله درچه ای دانست و تصریح کرد: آیت‌الله درچه ای شخصیتی بود که هم آثار زیادی داشت و هم شاگردان بسیاری را تربیت کرد، شاگردان آیت‌الله درچه ای نشان دهنده عظمت شخصیت این عالم برجسته هستند.

وی ادامه داد: آیت‌الله درچه ای علاقه زیادی به تدریس داشت و حتی در عید نوروز هم تدریس می‌کرد، درس او چهار روز در هفته بود و آیت‌الله بروجردی با عظمت از آیت‌الله درچه ای سخن می‌گفت.

این مرجع تقلید افزود: حوزه‌های علمیه در شهرهای مختلف باید کوشش کنند که شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله درچه ای را پرورش بدهند، شاگردان این عالم برجسته به دلیل سطح علمی بالا در حوزه علمیه نجف شاخص بودند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله درچه ای خاطرنشان کرد: زهد از ویژگی‌های او بود و تلاش می‌کرد که مال شبهه دار وارد زندگی اش نشود، آیت‌الله درچه ای شخصیت جامعی داشت و نسبت به مال دنیا بی اعتنا بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز