هشدار آیت الله سبحانی به طلاب:

مبارزه با فساد فقط بر عهده دولت نیست/ منبرهای سازنده و کارساز کم شده است

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۰۹:۱۱:۵۷
کد خبر: ۸۰۰۷۴۰
آیت الله جعفر سبحانی گفت: جنایت، دزدی، خیانت و فساد در کشور زیاد شده است، زیرا منبرهای تعلیمی و تبلیغی که شراب خوار را پای منبر توبه می داد، بی نماز را با نماز می کرد و رباخوار را ترک می داد، کم شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ایشان در درس خارج اصول در مسجد اعظم، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) خطاب به روحانیون و مبلغان، گفت: درس بخوانید تا نه تنها خودتان را نجات دهید، بلکه مردم را نیز هدایت کنید؛ فرق عالم و عابد در این است که عالم دیگران را نیز نجات می دهد ولی عابد فقط خودش را.

آیت الله سبحانی اضافه کرد: جنایت، دزدی، خیانت و فساد در کشور زیاد شده است، زیرا منبرهای تعلیمی و تبلیغی که شراب خوار را پای منبر توبه می داد، بی نماز را با نماز می کرد و رباخوار را ترک می داد، کم شده است.

وی با تاکید بر اینکه منبرها باید سازنده باشد، ادامه داد: اگر واقعا بتوانیم منبرها را تعلیمی و تبلیغی و عواطف مردم را تحریک کنیم فساد پایین می آید؛ دولت نباید برای همه فساد مبارزه کند، روحانی و مبلغ هم مسئولیت دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه گاهی یک منبر جمعیتی را اصلاح می کند، تاکید کرد: اگر منبرها چنین باشد هم بار دولت سبک می شود و هم جامعه بیشتر به راه می آید.

این مرجع تقلید ادامه داد: مبلغان باید ببینید چقدر در مخاطب اثر گذاشته و در او تحول ایجاد کرده اند.

وی تصریح کرد: روحانی باید برای خدا و اثرگذاری در مخاطب پایش را به منبر بگذارد؛ اگر این دو شرط را داشته باشیم خداوند اجر 70 نبی را به ما می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز