استاندار قم:

بسترهای لازم برای تولید حداکثری در قم فراهم شود

۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - ۱۳:۰۵:۳۶
کد خبر: ۸۰۸۵۳۶
بسترهای لازم برای تولید حداکثری در قم فراهم شود
استاندار قم گفت: باید با برنامه ریزی صحیح بسترهای لازم برای بازگشایی واحدهای راکد و تولید حداکثری در کارخانه های این استان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، حفظ اشتغال در واحدهای صنعتی را در دستور کار مسئولان اقتصادی استان دانست.

وی با اشاره به لزوم همراهی و تعامل در جهت رونق صنعت و تولید قم، اظهار کرد: در حل برخی مشکلات و موانع بخش های تولیدی و صنعتی، هماهنگی و پیگیری از طریق مرکز ضروری است.

سرمست همچنین با تاکید بر لزوم کاربردی بودن مصوبات ستاد در برطرف کردن مسائل واحدهای تولیدی، اضافه کرد: دبیرخانه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید مشکلات بخش های صنعتی استان را دسته بندی کرده و برای پیگیری در اختیار ستاد قرار بدهد.

2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

بسترهای مناسب برای افزایش صادرات قم فراهم شود

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه اظهار کرد: از 500 طرح قابل افتتاح در سطح استان‌های کشور، 209 طرح صنعتی با اعتبار 37 هزار میلیارد تومان در 10 روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد که نشان می‌دهد وضعیت صنعت و تولید کشور قابل قبول است.

سعیدی زرندی به شرایط کنونی کشور و وضعیت دشوار اقتصادی اشاره و تصریح کرد: دستگاه ها با رعایت اولویت بندی در برنامه های اقتصادی، حمایت‌ ویژه ای از واحدهای صادرات محور داشته باشند.

وی افزایش کیفیت کالاهای تولیدی را رمز ورود به بازارهای بین المللی دانست و خاطرنشان کرد: در استان قم بالغ بر 40 واحد صادرات محور وجود دارد که امیدواریم تا پایان سال آینده تعداد این واحدها به 70 واحد صادراتی افزایش پیدا کند و لازم است برای افزایش ظرفیت های صادراتی در قم بسترهای مناسب فراهم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز