استاندار قم:

کاهش آسیب های اجتماعی بدون مشارکت سازمان های مردم نهاد میسر نیست

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۱۳:۲۲:۵۲
کد خبر: ۸۰۹۰۵۸
کاهش آسیب های اجتماعی بدون مشارکت سازمان های مردم نهاد میسر نیست
استاندار قم با اشاره به نقش حمایتی سازمان های مردم نهاد برای پیشبرد اهداف دولت اظهار داشت: تحقق برنامه های توسعه ای و نیز کاهش آسیب های اجتماعی بدون مشارکت سازمان های مردم نهاد میسر نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در نشست صمیمی با تشکل های مردم نهاد استان قم طی سخنانی با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد در پیگیری مشکلات مردم اظهار داشت: دولت ها هر قدر هم پیگیر مباحث توسعه ای و رفع دغدغه های مردم باشند ، در مقام عمل نیازمند کمک تشکل ها هستند.

استاندار قم بیان داشت: تشکل های مردم نهاد، فارغ از مرز بندی های سیاسی، متعالی ترین انگیزه ها را در حمایت از مردم و خدمت به ایشان ایفا می کنند.

سرمست پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی را مرهون مشارکت مردم دانست و افزود: امروز هم مدیران نیازمند استفاده از نظرات مردم و نخبگان در زمینه های مختلف هستند و این مسئله در قالب ارتباط با نمایندگان مردم در سازمان های مردم نهاد و هیئت های اندیشه ورز ممکن خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: امروز به لحاظ سرمایه های اجتماعی در وضعیت خوبی قرار داریم؛ ولی به دلیل عدم بهره گیری مطلوب از این ظرفیت بزرگ خواسته هایمان محقق نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سیاسی شدن را از آسیب های سازمان های مردم نهاد دانست و گفت: این سازمان ها باید در جهت اهداف و نیازهای مردم حرکت کنند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در بحث مدیریتی نیز نیازمند هستیم تا مشکلات را در سطح اجتماعی، اقتصادی و یا فرهنگی حل کنیم تا از سیاسی و امنیتی شدن آنها جلوگیری شود.

سرمست همچنین با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی از اهمیت ویژه ای برای دولت برخوردار هستند گفت: حل معضلات فرهنگی و اجتماعی بدون مشارکت سازمان های مردم نهاد ممکن نخواهد بود.

وی فعالیت کانون های فرهنگی مساجد و تشکل های قرآنی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در پیشبرد برنامه های فرهنگی بایستی از ظرفیت این تشکل ها استفاده شود.

در این جلسه نمایندگان تشکل های مردم نهاد در حوزه های مختلف از جمله دانشجویی، فرهنگی، اجتماعی، حقوق شهروندی، حمایت از نیازمندان و ... به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز