رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد

آغاز گفتگوی جدی با پاکستان/ ارتش پاکستان عملیاتی را ‌‌علیه گروهک‌های تروریستی آغاز کرد‌/ لازم باشد ایران راسا عمل می‌کند

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۱۲:۲۵:۳۳
کد خبر: ۸۱۴۰۱۲
آغاز گفتگوی جدی با پاکستان/ ارتش پاکستان عملیاتی را ‌‌علیه گروهک‌های تروریستی آغاز کرد‌/ لازم باشد ایران راسا عمل می‌کند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت: اگر به هر دلیل فعالیت مراکز آموزشی و محل های استقرار گروهک های تروریستی درپاکستان ادامه یابد، ایران بر اساس منشور ملل متحد، حق بدیهی و بین المللی خود می داند تا راسا با این مراکز برخورد کند که درصورت ضرورت، تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار سرلشکرمحمد باقری در حاشیه سفر یک روزه به قم درگفت و گو با خبرنگاران، تاکید کرد: پاکستان مسئولیت اساسی در دفاع از مرزهای خود و پاکسازی سرزمین های همجوار با جمهوری اسلامی از وجود این گروهک را دارد.

وی ادامه داد: اردوگاه آموزشی مخفی و نیمی مخفی توسط گروهک های تروریستی در پاکستان ایجاد شده که این آنها با پول عربستان و امارات آموزش، تجهیز و سازماندهی شده است تا در داخل ایران ایجاد ناامنی کنند.

وی گفت: درپی حادثه تروریستی اخیر ،مذاکره با مقام های سیاسی و نظامی پاکستان به طور جدی آغاز شده به گونه ای که تیمی از مسئولان این کشور به ایران آمده و مذاکرات در سطح فرماندهی پاکستان در حال انجام است.

سردار باقری تاکید کرد: خواست ما از مقامات پاکستان این است که یا خود مناطق حضور گروهکهای تروریستی را پاکسازی کند و یا اجازه دهند تا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی وارد میدان شده و با این گروهک ها مقابله کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تاکید کرد: عملیاتی از روز گذشته در منطقه بلوچستان پاکستان توسط ارتش آن کشور بر اساس اطلاعات جمهوری اسلامی آغاز شده ولی ممکن است این برخورد کافی نباشد به همین دلیل مذاکرات در سطح بالایی میان دو کشور ادامه دارد تا امنیت پایداری را در این منطقه ایجاد شود.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه 95 درصد حوادث تروریستی 2 ماه گذشته خنثی شده است ادامه داد: در این مدت تلاش های زیادی توسط گروهک های تروریستی برای ایجاد ناامنی در کشور ایجاد که بخش زیادی از این توطئه ها با هوشیاری نیروهای مسلح خنثی شده است.

وی، وجود یک هزار کیلومتر مرز مشترک میان ایران و پاکستان را یادآور شد و ادامه داد: کشور پاکستان توانمندی کمی در منطقه بلوچستان دارد و مرزها در این منطقه باز می باشد.

سرلشکر باقری با اشاره به اقدامات ایران در مسدود کردن مرزهای خود افزود: جمهوری اسلامی بخش های زیادی از مرزهای مشترک شرقی خود را مسدود و نیروهای زیادی در مرز مستقر کرده است ولی بخش هایی از این مرز همچنان باز است که از این مناطق عناصر تروریستی اقدام به ورود به کشور نموده اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ،در ادامه گفت: هدف از سفر به قم ، ارائه گزارشی از فعالیت های نیروهای مسلح به مراجع عظام تقلید و دریافت رهنمود از آنان است.

وی گفت: سرکشی از نیروهای مسلح، بازدید از واحدهای نمونه نیروهای مسلح، دریافت گزارش از فرماندهان نیروهای مسلح و همچنین بازدید از پژوهشگاه امام صادق(ع) به عنوان مرکز اصلی پژوهشی نیروهای مسلح در موضوعات اعتقادی و بصیرت سیاسی از دیگر اهداف سفر به قم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز