مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

فعالیت ۲ هزار هنرمند در عرصه هنرهای تجسمی

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۱۴۰۷۶
فعالیت ۲ هزار هنرمند در عرصه هنرهای تجسمی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به فعالیت ۲ هزار هنرمند در عرصه هنرهای تجسمی گفت: انجمن‌ها بازوی قوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با موضوع انجمن هنرهای تجسمی در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

موسی حسینی کاشانی در این نشست خبری گفت: یکی از سیاست های جدی فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره گیری از ظرفیت انجمن های فرهنگی ـ هنری در اجرای برنامه ها بوده و اولویت های کاری ما اینست که جایگاه ویژه ای برای این انجمن ها داشته باشیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: این انجمن ها بازوی قوی فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و اگر قوی باشند می توان برنامه های بسیار خوب و با کیفیتی انجام داد. اداره کل وظیفه حمایت از انجمن ها را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: انجمن های متعددی در استان قم فعال هستند که عبارتند از خانه مطبوعات، انجمن های نمایش، هنرهای تجسمی، عکاسی، سرود و آهنگ های انقلابی، سینمای جوان، پویانمایی، مستندسازان، ادبی، عکاسی و خوشنویسی، اتحادیه ناشران و اتحادیه قرآن.

حسینی کاشانی از برنامه هایی نظیر جشنواره تئاتر، جشنواره مطبوعات، دو سالانه های مختلف عکاسی و هنرهای تجسمی، نسیم مهر در زمینه خوشنویسی، جشنواره هشت نوشت، جشنواره نماز و نیایش، نمایشگاه کتاب و شعر آئینی به عنوان برنامه های برگزار شده توسط انجمن های فوق یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه روحیه تازه ای در انجمن های نمایشی دمیده شده است، اظهار داشت: تقریبا 2 هزار هنرمند در زمینه هنرهای تجسمی در استان داریم. خانواده هنرهای تجسمی بزرگ است که در زیرمجموعه های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فراخوان عضویت در انجمن های نمایشی برای تشکیل بانک اطلاعاتی فعالان در این عرصه توسط انجمن اعلام شده است، زیرا برخی از هنرمندان به صورت چراغ خاموش در حال فعالیت بوده و کسی آنها را نمی شناسد.

وی هنرمندان شناخته شده کنونی در عرصه نمایش را 800 تن عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با این فراخوان می توان اطلاعات 2 هزار تن از هنرمندان را گردآوری کرده و آنها را مورد حمایت قرار دهیم.

حسینی کاشانی با اشاره به فراخوان دو سالانه آثار طراحان گرافیک استان قم گفت: این دو سالانه با تأخیر انجام گرفته و سیزدهمین دو سالانه را آغاز خواهیم کرد. در زمینه گرافیک هنرمندان برجسته ای در قم داریم که در کشور سرآمد هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز