بودجه ۲۱ هزار میلیارد ریالی سال ۹۸ شهرداری قم تصویب شد

۱۳۹۷/۱۲/۱۷ - ۰۹:۰۵:۰۰
کد خبر: ۸۲۱۳۷۰
بودجه ۲۱ هزار میلیارد ریالی سال ۹۸ شهرداری قم تصویب شد
اعضای شورای شهر قم در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورا، بودجه 21 هزار و 640 میلیارد ریالی سال 98 شهرداری را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رئیس شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با بیان اینکه این بودجه در 43 جلسه با صرف 744 نفر ساعت کار کارشناسی در شورای شهر قم مورد ارزیابی قرار گرفته است، افزود: لایحه بودجه سال 98 پیشنهادی شهرداری قم به لحاظ درآمد و هزینه 23 هزار و 500 بود که رقم این لایحه توسط اعضای شورای شهر قم 21 هزار و 640 میلیارد ریال نهایی شد.

عبدالله جلالی با بیان اینکه نسبت هزینه عمرانی به جاری در این لایحه 80 به 20 درصد است گفت: چهار هزار و 370 میلیارد ریال هزینه جاری و 17 هزار و 260 میلیارد ریال بودجه هزینه های عمرانی است.

وی افزود: این لایحه در چهار فصل و 20 ماده در قالب 9 برنامه و 728 طرح تدوین شده که در این لایحه 11 برنامه راهبردی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این بودجه برشی از چشم انداز پنج ساله شهرداری است، ادامه داد: بخش مهم منابع درآمدی لایحه بودجه شهرداری شامل عوارض های عمومی و مستمر، عوارض اختصاصی، بهای خدمات و درآمدهای موسسات انتفاعی و کمک های دولتی در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: تکمیل طرح های نیمه تمام، اولویت بندی در اجرای طرح ها، توسعه فضای سبز به عنوان یک ضرورت در قم، توجه به تملک ها به ویژه در هسته مرکزی شهر، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، پل های سه سطحه و زیرگذرها از جمله اولویت های لایحه بودجه 98 شهرداری است.

جلالی ادامه داد: این لایحه دارای 17 تبصره است که آنها اختیاراتی را به شهرداری می دهد تا در روند کار با تسهیل و تسریع در فرایندها، کار با سرعت پیش برود.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه شهرداری قم دارای توجیهات فنی است گفت: تمام ابعاد این لایحه و پیوست های آن به صورت دقیق و کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته است.

جلالی، افزایش بهره وری از از جمله موارد مورد تاکید شورای شهر دانست و ادامه داد: با وجود تورم موجود و پیش بینی تورم برای سال آینده، کمترین افزایش عوارض در لایحه بودجه سال آینده توسط شورای شهر تعیین شده است.

وی توجه ویژه به حوزه فرهنگی و ورزشی را از جمله برجستگی های بودجه 98 دانست و افزود: بهره مندی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در لایحه بودجه مورد تاکید قرار گرفته است تا از این ظرفیت برای اجرایی کردن طرح های شهری استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: کاهش ساخت و ساز مسکن به عنوان یکی از منابع مهم مدیریت شهری موجب شده است تا استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بیش از همیشه ضرورت داشته باشد.

وی با بیان اینکه انتظار مدیریت شهری قم از دولت، انجام تعهدات خود به این شهر است گفت: با وجود اینکه از بودجه های دولتی در سال 97 محروم بودیم به ویژه در زمینه یارانه سوخت، انتظار داریم که دولت سهم خود در طرح های شهری از جمله پرداخت 50 درصدی اجرای مترو در قم را عملی کند.

جلالی با بیان اینکه، این لایحه در تاریخ 30 دی ماه به شورا واصل و از ابتدای بهمن ماه کار رسیدگی به آن در دستور کار قرار دارد، گفت: پس از بررسی کارشناسانه ابعاد مختلف لایحه در کمیسیون های تخصصی شورا، فرایند بررسی آن در کمیسیون تلفیق مورد ارزیابی قرار گرفت که در این فرایند همکاری نزدیکی میان شورای شهر و معاونان شهرداری قم وجود داشت.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه مانند یک نهال است تا برای ثمر دادن نیاز به مراقبت و حراست دارد، گفت: ثمره بودجه شهرداری عمران و آبادی، توسعه شهری و ارتقای کیفیت زندگی شهری است.

جلالی، پخش زنده جلسات شورای شهر از طریق شبکه های اجتماعی را از جمله ویژگی های شورا دانست و گفت: این اقدام در راستای شفافیت تصمیمات شورای اسلامی شهر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز