احداث و نوسازی ۱۴۷ مدرسه در استان قم

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۱۳:۳۸:۵۷
کد خبر: ۸۲۲۰۱۱
احداث و نوسازی ۱۴۷ مدرسه در استان قم
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در طی چهار سال اخیر 147 مدرسه در قم احداث و بازسازی شد و اکنون استان رتبه 26 را در زمینه سرانه فضای آموزشی در کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حمید رضا شیخ الاسلام با اشاره به فضای آموزشی استان قم اظهار کرد: این استان در سال 93 بالاترین تراکم دانش آموزی و کمترین سرانه فضای آموزشی را در کشور داشت، اما طی چهار سال اخیر 147 مدرسه در قم احداث و بازسازی شد و اکنون استان رتبه 26 را در زمینه سرانه فضای آموزشی در کشور دارد.

وی ادامه داد: در منطقه پردیسان با توجه به ساخت‌وسازهای صورت گرفته، تعدادی از زمین‌ها با کاربری‌های آموزشی فریز شدند تا مدارس در این زمین‌ها احداث شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: هزار تن قیر برای آسفالت مدارس استان تامین کردیم و با این میزان آسفالت، حیاط 180 مدرسه در قم آسفالت شد.

شیخ الاسلام با اشاره به موفقیت‌های قرآنی دانش آموزان استان قم اظهار کرد: 72 هزار دانش آموز استان در طرح حفظ جزء 30 شرکت کردند، در حالی که سهمیه در نظر گرفته شده برای قم حدود 22 هزار نفر بود.

وی ادامه داد: دانش آموزان استان قم رتبه دوم را زمینه معدل امتحانات کتبی کسب کردند، رتبه دانش آموزان قمی در کنکور سراسری رتبه چهار بود و این دانش آموزان در سه سال متوالی رتبه نخست کنکور زبان را کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: در حال احداث درمانگاه جدید فرهنگیان استان با همکاری یکی از خیرین با سقف اعتبار 10 میلیارد تومان برای خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم به خصوص فرهنگیان هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز