با حضور استاندار قم؛

احداث پایگاه های امداد جاده ای جمعیت هلال احمر قم کلنگ زنی شد/ رونمایی از خودروی مدرن نجات جمعیت هلال احمر

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۵:۱۱:۴۱
کد خبر: ۸۲۳۴۵۴
احداث  پایگاه های امداد جاده ای جمعیت هلال احمر قم کلنگ زنی شد/ رونمایی از خودروی مدرن نجات جمعیت هلال احمر
با حضور استاندار قم و جمعی از مسئولان کلنگ ساختمانهای پایگاه امداد جاده ای و مسجد جمعیت هلال احمر قم در جاده قم –گرمسار و اتوبان قم _ تهران (راهدارخانه شهید سعادتمند) بر زمین خورد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم؛ دکتر محمد گل فشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در آئین کلنگ زنی ساختمان های پایگاه امداد جاده ای و مسجد جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: در سال جاری 71 درصد حوادث جاده ای در قم تهران افزایش یافته است که طبق آمار در جاده گرمسار این آمار با افزایش 222 درصدی همراه بوده است.

گل فشان بیان کرد: پایگاه جاده ای توسط حاج جواد ایرانی و جاده قم گرمسار توسط حاج حسن آقاجانی دو تن از خیرین برجسته در سطح کشور احداث می شود.

وی تصریح کرد: امید است تا پایان ماه شعبان سال آینده این دو ساختمان به بهره برداری برسد و بتوانیم تمامی امکانات را در جهت ارائه خدمات به زائران بسیج کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم اظهار کرد: قرار است در این روزها فعالیت هلال احمر در جاده قم –گرمسار دائمی شود در حالی که هر سال فقط ایام عید جمعیت هلال احمر مستقر بود.

وی گفت: چند روز قبل اتوبوسی حامل مسافرین در این جاده واژگون شد و 4 نفر فوت کردند اگر در این جاده پایگاهی داشتیم سرعت عمل در خدمت رسانی بیشتر می شد، وقتی در جاده مستقر باشیم رسیدن به صحنه حادثه موفق تر خواهد بود.

گل فشان عنوان کرد: به دلیل تردد مسافران و زائران بی شمار از این جاده باید خدمات رفاهی را افزایش داد در این راستا، آقای حاج مصطفی کرمانشاهی و ستاد اقامه نماز نیز در احداث این مسجد اعلام آمادگی کردند تا بتوانیم خدمات را توسعه بدهیم.

وی بیان کرد: امروز دو پایگاه امداد و نجات در اتوبان قم_تهران (راهدارخانه شهید سعادتمند) و عوارضی قم و گرمسار افتتاح شد امید است، تا زمانی که پایگاه اصلی راه اندازی شود در این 9 ماه امداد گران با حضور در کانکس به ارائه خدمت بپردازند تا مسافران با خیالی آسوده به سفر بپردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: تاکنون به 7 پایگاه امداد و نجات جاده ای دست یافته ایم و سال آینده 2 پایگاه دیگر تجهیز می شود.

وی بیان کرد: امروز از خودروی نجات مدرن با امکانات روز دنیا رونمایی شد این خودرو نقش مهمی در رهاسازی خودروها و امداد و نجات کوهستان دارد که با اعتبار 2 میلیار و 700 میلیون تومان به ارائه خدمت می پردازد.

گل فشان عنوان کرد: قم از نظر خودرویی و امداد موقعیت خوبی دارد و به زودی 2 دستگاه خودروی دیگر خریداری می شود.

وی گفت: برای ایام نوروز 16 پایگاه امداد ثابت و سیار از سوی هلال احمر فعال است و برای طرح ایمنی و نوروز سلامتی نیز 26 پایگاه ثابت و سیار فعال خواهد شد ضمن اینکه 150 جوان و 85 امدادگر پزشک و پرستار از 25 اسفند تا 17 فروردین به خدمت رسانی می پردازند.

در این آئین یکی از خیرین عنوان کرد: بنده برای ساخت مساجد کوچک در جاده اعلام آمادگی می کنم البته باید زمینه احداث مساجد بین راهی توسط مسئولان فراهم شود، در سفر اخیر به کرمانشاه متوجه شدم در جاده قم کربلا نیز فاقد مسجد هستیم که در این باره حاضر به احداث مسجد هستم.

گفتنی است؛ با نظر موافق فرد خیر، مسجد جمعیت هلال احمر، مزین به نام جواد الائمه می شود.

خاطرنشان می شود، امروز علاوه بر مراسم کلنگ زنی ساختمانهای پایگاه امدادجاده ای و مسجد جمعیت هلال احمر، قم،راهدارخانه سعادتمند و پایگاه موقت امداد جاده ای گرمسار برای ایام نوروز قبل از راه اندازی پایگاه اصلی افتتاح و از خودروی  مدرن نجات نیز رونمایی شد.

در ایام نوروز 17 پایگاه هلال احمر در خدمت رسانی به زائران در قم مستقر می شوند

استاندار قم گفت: در ایام نوروز 17 پایگاه هلال احمر در خدمت رسانی به زائران در قم در سطح استان و جاده مستقر می شوند.

بهرام سرمست، در آئین کلنگ زنی ساختمانهای پایگاه امداد جاده ای و مسجد جمعیت هلال احمر قم در جاده قم –گرمسار عنوان کرد: این دو پروژه مهم توسط خیرین در طول 9 ماه به نتیجه می رسد که اقدامی با ارزش است.

استاندار قم افزود: یکی از نکات مهم این است که هلال احمر، پایگاه خود را قبل از احداث این مجموعه در جاده مستقر کرده اند و به خدمت می پردازند.

وی تصریح کرد: جاده قم گرمسار اهمیت زیادی در تردد مسافران و حمل و نقل زارئان دارد به ویژه در عید خدمات رفاهی را برای زائرین به بهترین نحو ارائه دهیم.

سرمست اظهار کرد: در ایام نوروز 17 پایگاه هلال احمر در خدمت رسانی به زائران در قم در سطح استان و جاده مستقر می شوند.

وی گفت: همچنین در این ایام 40 اورژانس و 30 ایستگاه آتش نشانی و 7 راهداری در قم مستقر است و به ارائه خدمت می پردازند.

استاندار قم بیان کرد: در سایه این خدمات سفرهای امنی را برای زائران آرزو مند هستیم و امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: قم شهر گردشگری مذهبی است و باید مسافران و زائران از امکانات و رفاه برخوردار باشند قطعا در این مسیر خدمت رسانی نیز کار اصلی را خیرین انجام می دهند.

رونمایی از خودروی مدرن نجات جمعیت هلال احمر استان قم

در حاشیه آئین کلنگ زنی ساختمانهای پایگاه امداد جاده ای و مسجد جمعیت هلال احمر قم، از خودروی مدرن نجات در قم رونمایی شد.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم پس از رونمایی از خودروی نجات جاده ای گفت: جمعیت هلال احمر کشور بسته به میزان تردد، جمعیت و وسعت هر استان یک تا دو دستگاه از خودرو نامبرده را در اختیار استان ها قرار داده است.

سعید یعقوبی، گفت: این خودروی عملیاتی کوچک قابلیت هایی همچون ایجاد روشنایی تا برد یک کیلومتر، حمل دستگاه مکانیزه و برش هیدورلیک، تجهیزات ویژه عملیات در کوهستان، سیستم ناوبری، جی پی اس و بی سیم دور برد دارد.

به گفته سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم طراحی کابین این خودرو بومی سازی شده است و هر خودرو 2 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه برداشته است.

این خودرو تنها خودرو عملیاتی ویژه جمعیت هلال احمر در استان قم است که بر اساس شرایط مختلف در جاده های استان تردد خواهد داشت.

بر اساس استانداردهای موجود در هر 25 کیلومتر راه بین شهری باید یک پایگاه ثابت امدادی وجود داشته باشد که استان قم با حدود 650 کیلومتر راه جاده ای، 7 پایگاه جمعیت هلال احمر و 8 پایگاه ثابت فوریت های پزشکی دارد و در همین خصوص در حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان نیازمند ساخت 4 پایگاه ثابت دیگر است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز