جشن روزه‌اولی‌ها در قم برگزار شد

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۰۱:۳۴:۱۲
کد خبر: ۸۴۹۱۴۶
جشن روزه‌اولی‌ها در قم برگزار شد
جشن روزه‌اولی‌ها با حضور ۲۰۰ نفر از دختران عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، جشن روزه اولی‌ها ویژه دختران عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در شبستان حضرت زهرا(س) واقع در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

این مراسم به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در همه استان‌ها و در مساجد منتخب اجرا شد و 200 نفر از دختران 9 ساله عضو کانون‌های مساجد که امسال برای اولین بار روزه می‌گیرند، در این جشن شرکت کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، استاد راستگو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید روحانی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم و مسئولان و مادران و خانواده‌های دختران روزه اولی عضو کانون‌های مساجد  استان قم در این مراسم حضور داشتند.

این مراسم با شعار «گام دوم انقلاب با بچه‌های مسجد» در سراسر کشور اجرا شد.  

ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام برگزاری جشن روزه اولی‌های کانون‌های مساجد استان قم بر عهده داشت.

در مراسم جشن روزه اولی‌های دختران عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، برنامه‌های جذاب از جمله قرائت قرآن کریم توسط یکی از نوجوانان عضو کانون‌های مساجد استان، شعرخوانی همگانی، سرودخوانی گروه شمیم رضوان و غیره اجرا شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حبیب رضا ارزانی» در این مراسم، به ویژگی‌های شخصیتی سیدبن طاووس(ره) یکی از علمای بزرگ اسلام اشاره کرد و در ادامه افزود: شما امسال به سن تکلیف رسیدید و کارهای خوب شما در کارنامه عمل شما ثبت می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: لوح سفیدی برای هر یک از شما وجود دارد که کارهای خوب شما از جمله نماز، روزه، کمک به دیگران و غیره و همچنین کارهای بد در این لوح ثبت می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ارزانی ضمن تبریک این روز به روزه اولی‌ها و اولیای آنها، تصریح کرد: آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، مکان بسیار مقدسی است و ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خداوند است که خداوند دعاهای مؤمنان را در این ماه مستجاب می‌کند.

احترام به پدر و مادر از دیگر سفارش‌های مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روزه اولی‌ها بود که به آیه 23 سوره مبارکه اسرا اشاره کرد که خداوند می‌فرماید: «و به پدر و مادر نیکی کنید. هر گاه تا تو زنده هستی هر دو یا یکی از آن دو سالخورده شوند، آنان را میازار و به درشتی خطاب مکن و با آنان به اکرام سخن بگوی‌».

این مبلغ بین المللی، دعای پایانی سخنان خود را در قالب شعر برای روزه اولی‌ها خواند و روزه اولی‌ها نیز به صورت همخوانی دست به دعا برداشتند.

حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین راستگو از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که مطالب و معارف دینی را در قالب شعر و سرود با مشارکت دختران روزه اولی اجرا کرد و برنامه‌ای جذاب را در این جشن رقم زد.

فضاسازی زیبا و معنوی، اهدای بسته‌های فرهنگی و یادگاری، مراسم جشن را برای روزه اولی‌ها دوچندان کرد.

در پایان برنامه، میثاق نامه ای توسط روزه اولی‌های عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم قرائت شد.

در این میثاق نامه آمده است: «مهربانا! در این لحظه باشکوه و به یادماندنی با تو عهد می‌بندم دلی که خانه محبت تو بود، به شیطان نسپارم، زبانی را که در این ایام به ذکر تو مشغول بود، به غیبت و تهمت و دروغ آلوده نکنم. پیمان می‌بندم، با چشمی که به قرآن نگریستم حرام نبینم و با گوشی که ندای تو را شنیده حرام نشنوم؛ دستی را که به درگاه تو بلند شده به سوی حرام دراز نکنم، با پایی که به مسجد آمدم، در پی خلاف و معصیت نروم.

با تو عهد می‌بندم که گل وجودم را در گلخانه چادر، این یادگار مادرم زهرا علیهاالسلام حفظ کنم.

خداوندا! پیمانم را بپذیر و بر این عهد شاهد باش. خدایا! یاورم باش تا باورم را از دست ندهم، حامیم باش تا اسیر دنیا نشونم، روزی ام کن تا در مسجد، خانه امن تو مسیر بندگی را طی کنم و در مسیر تعالی انقلاب گام بردارم.آمین یا رب العالمین».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز