مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم خبر داد:

۴۰۰ مدرسه در اجرای طرح اوقات فراغت مشارکت دارند

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۰۹:۳۸:۳۲
کد خبر: ۸۵۰۷۳۶
۴۰۰ مدرسه در اجرای طرح اوقات فراغت مشارکت دارند
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم به فرارسیدن فصل تابستان و آغاز اوقات فراغت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در بیش از ۴۰۰ مدرسه در استان قم از ابتدای تیرماه کلاس ها برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حمیدرضا شیخ الاسلام در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر تکمیل زیرساخت های آموزشی استان گفت: باید در این راستا برنامه ریزی صورت گیرد و اگر به این امر توجه نشود، با مشکلات جدی مواجه می شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: فراهم کردن امکانات آموزشی برای مدارس بسیار سخت شده است و مسئولان استانی باید در این زمینه کمک آموزش و پرورش باشند.

وی با بیان اینکه 40 درصد مدارس استان قم فرسوده و قدیمی هستندگفت: هزینه های بالای گرمایشی و سرمایشی مدارس از دیگر مشکلاتی است که مدارس با آن مواجه هستند و در هزینه های جاری خود نیز مانده اند.

شیخ الاسلام گفت: بیش از 110 میلیارد تومان هزینه تجهیز مدارس استان بوده که اگر مساعدت و مشارکت اولیای دانش آموزان نبود، کارها به سرانجام نمی رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در پنج سال گذشته موفق شدیم 161 مدرسه را احداث و مقاوم سازی کنیم و جانمایی مدارس به گونه ای بوده که بتوانیم کمبودهای فضای آموزشی را جبران کنیم.

وی به فرارسیدن فصل تابستان و آغاز اوقات فراغت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در بیش از 400 مدرسه در استان قم از ابتدای تیرماه کلاس ها برگزار می شود که برنامه های اوقات فراغت در پنج محور مهارت های فرهنگی و هنری و اقتصادی، فعالیت های نشاط آور، اردوها و بازدیدها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تدوین شده است.

شیخ الاسلام گفت: همچنین در این کلاس ها، ودره های مهارتی صنایع دستی و سواد رسانه ای نیز برنامه ریزی شده که بتوانیم دانش آموزان را با این مباحث مهم آشنا کنیم.

وی گفت: برنامه ای برای استفاده دانش آموزان بی بضاعت نیز داریم تا بتوانند در کلاس های اوقات فراغت شرکت کنند که در این مناطق نیز برنامه ریزی ها صورت گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز