آیت الله مکارم شیرازی :

هیچ قدرتی نمی‌تواند حق بازگشت فلسطینیان به وطن خود را لغو کند

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۰:۳۹:۰۵
کد خبر: ۸۶۲۲۵۴
هیچ قدرتی نمی‌تواند حق بازگشت فلسطینیان به وطن خود را لغو کند
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی به همایش جبهه شباب المقاومه در قم تاکید کرده است: حقّ بازگشت ملت فلسطین به وطن خود، یک حق قانونی است که علاوه بر قوانین بین المللی تمامی قوانین انسانی از آن حمایت می کنند و هیچ قدرتی در جهان و نه مزدوران آن نمی توانند این حق را لغو کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ایشان در پیامی به زبان عربی به این همایش تصریح کرده است: ای فرزندانم، مقاومت کنندگان و حامیان راه مقاومت در جهان، همیشه این شما بودید که مسئولیت مبارزه با طاغوت را به عهده داشتید و توطئه های گذشته را به فضل خدا و با پایداری و تلاش خود با شکست مواجه کردید به گونه ای که جوانان مقاومت نقش بزرگ و سنگینی در جبهه های جهاد علیه دشمنان امت اسلامی به ویژه دشمن صهیونیستی، استکبار آمریکایی و اذناب و مزدوران آن داشته اند.

پیام ادامه یافته است: امّا امروز امت اسلامی با چالش های بزرگتر و توطئه های سخت تر مواجه است، در گذشته قهرمانان امت مقاوم اسلامی زیباترین تصاویر و نمونه های جانفشانی را در جبهه ها به نمایش گذاشته و در دفاع از اسلام، امت و مقدسات آن به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

پیام حاکی است: امّا امروز مقابله و مواجه سیاسی است که نسبت به مقابله نظامی امتیازات بیشتری دارد. به گونه ای که اندیشه سازشگر و منافق، معامله ذلیلانه خود برای فروش فلسطین و قبله اول مسلمانان را آغاز نموده اند که باید با قدرت و اراده محکم جلوی آن بایستیم.

وی با ذکر نکاتی در این پیام تاکید کرده است: دوستی با دشمنان امت اسلامی، مخالفت صریح با آیات قرآن کریم است و از ناحیه شرعی و دینی بار دیگر بر حرمت هر نوع همکاری با صهیونیست ها تاکید کرده و تکرار می کنیم که احدی هرگز نخواهد توانست قبله اول را با معامله های قرن و موارد دیگر بفروشد.

پیام می افزاید: دولت آمریکا بعد از شکست های صهیونیست ها در جنگ های نظامی در غزه و لبنان، سعی دارد مساله فلسطین را حذف کند و از طریق مزدوران خود از پادشاهان و امرای عرب در منطقه به اشغالگری قدس و مسجد الاقصی مشروعیت ببخشد، امّا با توجه به اینکه پیروزی از آن مستضعفین است، مقاومت و مردان آن این توطئه را سرنگون خواهند کرد همچنان که پیشتر سرنگون کردند.

پیام حاکی است: موافقت مزدوران با از بین بردن حق بازگشت ملت فلسطین نه تنها خلاف حقوق بشر، بلکه مخالف تعالیم اسلام است.

پیام ادامه یافته است: به ملت های اسلامی و عربی مؤمن و مقاوم به ویژه فرزندان و جوانانی که در برابر تجاوزهای صهیونیستی آمریکایی مقابله می کنند و با این مقابله آنها را با شکست مواجه می کنند و به ملت فلسطین که بیش از هفت دهه از مساله خود دفاع می کنند و به ملت های لبنان، بحرین، سوریه، یمن و غیر آن درود و سلام می فرستیم و از خداوند متعال خواهانیم که برای سایر ملت های اسلامی به ویژه در شبه جزیره عربستان فرج و گشایش ایجاد کند و آنها را از دست طاغوتیان نجات دهد.

پیام می افزاید: به این پادشاهان و حکام به ویژه حاکمان بحرین که به پیشگام مزدوران صهیونیست ها در جهان اسلام تبدیل شدند توصیه می کنیم که از پادشاهان سابق درس عبرت بگیرند و همچنین آنها را به دست کشیدن از مزدوری برای صهیونیست ها و آمریکایی ها و رجوع از مسیر ذلت و خواری و بازگشت به آغوش امت اسلامی و مقاومت نصیحت می کنم که در غیر این صورت سرنوشت آنان بهتر از مزدوران قبل از خود نخواهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان این پیام، از تمامی فرزندان و عزیزانی که این همایش را برگزار کردند قدردانی و از خداوند منّان برایشان آرزوی توفیق و تاکید کرده است که این راه به پیروزی منتهی می شود.

نظر شما
پرونده ویژه