برگزاری بیش از ۲۵۰۰ جشن دهه کرامت در ایران و سراسر جهان

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۰۹:۴۱:۲۹
کد خبر: ۸۶۶۰۵۴
برگزاری بیش از ۲۵۰۰ جشن دهه کرامت در ایران و سراسر جهان
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: بیش از ۲۵۰۰ جشن دهه کرامت در ایران و سراسر جهان برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی در مراسم افتتاحیه دهه کرامت و آیین خطبه خوانی آستان مقدس که صبح امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت معصومه(س) گفت: تلاش ما بر اینست که جشن های دهه کرامت هر ساله به صورت هماهنگ و منسجم‎تر برگزار شود.
 
رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت از تشکیل 6 کمیته برای برگزاری باشکوه جشن های دهه کرامت افزود: تشکل های مردمی به ریاست آستان قدس رضوی، محتوایی و فرهنگی به ریاست آستان مقدس حضرت معصومه(س)، هنری به ریاست بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، کارگروه ارتباطات و فضای مجازی به ریاست ستاد عالی کانون های مساجد، دانشجویان و احکام و ادیان و ملل به ریاست مجمع جهانی اهل بیت(ع)  6 کمیته تشکیل شده هستند.
 
وی از برگزاری 12 هزار جشن مردمی در مساجد کشور به مناسبت دهه کرامت خبر داد و تصریح کرد: هیأت اندیشه ورز متشکل از اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی از سال گذشته تشکیل شد تا چشم انداز و ماموریت شورای دهه کرامت را ترسیم کنند که ریاست آن را آیت الله اعرافی برعهده دارند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ارزانی اظهار داشت: امسال برنامه های بسیار ارزشمندی در حوزه جشن های مردمی ساماندهی شده است. بیش از 2 هزار جشن در ایران و بیش از 500 جشن در اقصی نقاط دنیا در قالب جشن های دختر خورشید تدارک دیده شده است. جشن دختر آفتاب در ایران و برخی کشورهای کشورها با هدف تکریم دختران انجام می شود.
 
وی ادامه داد: با توجه به فرمایش رهبری در حوزه بیانیه گام دوم و با توجه به حوادث سیل، کارگروهی تشکیل شد و به استان لرستان سفر و با مسئولان استان دیدار کردیم. امیدواریم چند صد مسکن به همت اعتاب مقدس در این شهرها ساخته شود.
 
مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تأکید کرد: امروز در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و در شادی اهل بیت(ع) با خودمان عهد کنیم که به یاری سیل زدگان که زندگی سختی دارند، بپردازیم و کار خیر و ویژه ای انجام دهیم.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: شعار امسال دهه کرامت «خدمت کریمانه و مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» است و ان شاء الله بتوانیم در حوزه اعتلای فرهنگ اهل بیت خدمتی را به خوبی گسترش دهیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز