مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات و سیستم ارتباط رادیویی دیجیتال اورژانس قم راه اندازی شد

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۱۵:۱۲:۵۲
کد خبر: ۸۶۷۴۳۸
مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات و سیستم ارتباط رادیویی دیجیتال اورژانس قم راه اندازی شد
آیین افتتاح مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس پیش بیمارستانی و راه اندازی سامانه جدید اتوماسیون و سیستم ارتباط رادیویی دیجیتال قم، روز یکشنبه در مرکز اورژانس ۱۱۵ قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این آئین گفت: تعامل بسیار مناسبی بین سازمان‌ها از جمله استانداری، نیروی انتظامی، راهداری، دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس ۱۱۵ در قم وجود دارد و این همدلی نسبت به استان‌های دیگر بارزتر است.

ابوالفضل ایرانی خواه با بیان اینکه افتتاح مرکز ارتباطات عملیات اورژانس پیش بیمارستانی یکی از طرح‌های حوزه سلامت در مسیر توسعه و ارتقاست، افزود: در سال‌های گذشته تحول چشم گیری در حوزه سلامت رقم خورده و این اقدام‌ها ایران را در رده برجسته‌ترین کشورهای پیشرفته جهان در حوزه سلامت قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های عفونی در کشور بسیار ناچیز شده است، ادامه داد: شاخص‌های سلامت آحاد جامعه ارتقای چشمگیری یافته و روند بیماری‌ها نسبت به گذشته کاهش محسوسی داشته است.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی از جمله ملزومات تحول در حوزه سلامت است، افزود: یکی از اهداف افتتاح مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس پیش بیمارستانی توجه و تکریم شایسته نیروی انسانی است که به ارتقای خدمات رسانی به بیماران کمک شایانی خواهد نمود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم نیز در این آئین گفت: بهره برداری از مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس پیش بیمارستانی در این استان با هدف ارتقای خدمات این مرکز و تکریم ارباب رجوع صورت می‌گیرد.

محمد شهیدی با بیان اینکه تکریم نیروی انسانی از جمله اهداف این طرح است، افزود: همه دستگاه‌های خدماتی و عملیاتی موظف هستند برای بهبود کیفیت کار نیروهای خود فضای کاری مطلوب و استانداردی فراهم آورند.

وی اضافه کرد: توسعه مورد نیاز در بستر اقتصاد مقاومتی از دیگر اهداف طرح بود و در این راستا هیچ سازه‌ای خراب و بازسازی نشد، بلکه فضای موجود با بهره گیری از کارشناسان متخصص مرمت و با امکانات روز و مناسب تجهیز شد.

وی تکریم شهروندان و رعایت حقوق آنها را از دیگر اهداف طرح دانست و بیان کرد: در سیستم ارتباط رادیویی دیجیتال تمام اطلاعات شخصی و بالینی مورد نیاز به جای روش سنتی قبلی که مبتنی بر پر کردن فرم‌های مأموریت بود، به صورت دیجتیال در گوشی هوشمند ثبت و ذخیر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این اطلاعات قبل از حرکت آمبولانس برای بیمارستان مقصد و مرکز اورژانس ۱۱۵ ارسال که این امر موجب تسریع در رسیدگی به بیمار و مصدوم در داخل و خارج از بیمارستان می‌شود و مکمل خوبی برای پرونده سلامت خواهد بود.

وی افزود: این سامانه همچنین امکان مدیریت ناوگان اورژانس را به صورت دقیق و در لحظه فراهم می‌کند.

به گفته رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم، سیستم ارتباط رادیویی دیجتیال کیفیت انتقال صوت بهتری را در مأموریت‌ها فرام می‌کند و پشتیبان بهتری برای سایر سامانه‌های پشتیبان است که فرصت بهتری برای تکریم ارباب رجوع فراهم می‌کند.

با افتتاح این مرکز که با بهسازی فضای موجود در مرکز اورژانس ۱۱۵ صورت گرفته، فضای فیزیکی مناسبی در اختیار کارشناسان اورژانس ۱۱۵ قم که پاسخگوی ارتباطات تلفنی شهروندان هستند، قرار گرفت.

راه اندازی سامانه جدید اتوماسیون و سیستم ارتباط رادیویی دیجیتال استان قم نیز باعث تسریع هر چه بیشتر در رسیدن آمبولانس‌ها بر بالین بیمار و مصدوم می‌شود؛ این سامانه همچنین باعث می‌شود نزدیک ترین آمبولانس به محل حادثه اعزام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز