نمایش«مهندس واشینگ کلوز» به روی صحنه رفت

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۳:۲۳:۲۸
کد خبر: ۹۰۳۰۴۱
نمایش«مهندس واشینگ کلوز» به روی صحنه رفت
کارگردان نمایش «مهندس واشینگ کلوز» گفت: این نمایش با مضمون مشکلات اجتماعی از یکم تا 15 مهرماه هرشب ساعت 20:30 دقیقه در خانه نمایش به اجرا می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابوالفضل بوالغندر در گفت و گو با خبرنگاران‌ از حضور نمایش «مهندس واشینگ کلوز» در جشنواره استانی تئاتر قم خبر داد و اظهار کرد: این نمایش که با مضمون اجتماعی روی صحنه رفته است به مدت 15 روز از علاقمندان به هنرتئاتر در خانه نمایش میزبانی می کند.

وی با اشاره به عوامل اجرایی این نمایش گفت: علی مقدم، صدیقه مشایخی، احمد علیئی و ابوالفضل احمدی به صورت حرفه ای در این نمایش نقش آفرینی می کنند.

کارگردان نمایش «مهندس واشینگ کلوز» داستان این نمایش را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: روایت این نمایش؛ داستان زندگی یک نویسنده رمان است که دچار فقرمالی بوده و توانایی کسب درآمد از شغل خود که همان نویسندگی است را ندارد و برای کسب در آمد به نصب سیفون دستشویی در منزل مردم اقدام می کند و همسر این مرد که بسیار اهل تجمل است و نمی خواهد کسی متوجه شود که همسرش چه شغلی دارد به دوستانش می گوید همسرم مهندس واشینگ کلوز است که در ادامه ماجرا دوستان زن داستان متوجه شغل مرد می شوند و او را به تمسخر می گیرند و در ادامه ماجراهایی بوجود می آید که شرایط زندگی را بر نویسنده دشوار می کند و وی در سرویس بهداشتی می میرد.

وی با اشاره به ماهیت داستان نمایش «مهندس واشینگ کلوز» بیان کرد: داستان این نمایش، هرمونوتیک اجتماعی آدم هااست که باید به دنبال آن چیزی که هستیم برای دست یابی تلاش کنیم.

بوالغندر با بیان اینکه خود نویسندگی این نمایش را عهده دار بوده است، تصریح کرد: نمایش «مهندس واشینگ کلوز» سال گذشته یک تک اجرا در جشنواره داشته است اما امسال این نمایش با تغییر 80 درصدی به اجرا می رسد.

وی، ایرادات و سانسورهایی که از سوی شورای نظارت و حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد برای اجرای نمایش «مهندس واشینگ کلوز» را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: گمانه ها براین بود که نمایش در حال نشان دادن فضای سیاهی از جامعه و یا پرداختن به مسائل سیاسی است که منتقدین مجاب شدند این نمایش نقد اجتماعی و زناشویی است و نقد سیاسی ندارد.

کارگردان این نمایش عنوان کرد: نمایش واشینگ کلوز در ابتدای کار با سانسورهایی مواجه شد که شبیه سانسورهایی بود که ناشر نمایش بر نویسنده این اثر اعمال می کند و جالب بود این مسئله گریبانگیر خودمان هم شد ولی در مجموع به توافقی رسیدیم که این نمایش به اجرا برسد.

وی با تاکید براینکه نمایش «مهندس واشینگ کلوز» منتخب حضور در جشنواره فجر است، تصریح کرد: بودجه ای که ما برای این نمایش دریافت کردیم بودجه ای است که فقط ما را به جشنواره برساند و حتی یک سوم بودجه که نیاز داریم نیست و اکثر بازیگران به صورت دوستانه همکاری دارند.

بوالغندر با تاکید براینکه انجمن نمایش برای حمایت از گروه های نمایشی بودجه ای ندارد، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد که باید تامین این بودجه ها را داشته باشد از کمبود بودجه سخن به میان می آورد.

وی از تمرین بیش از یک ماه برای رسیدن به جشنواره تئاتر استانی قم خبر داد و بیان کرد: از یکم تا 15 مهر ماه هرشب در خانه نمایش واقع در بلوار غدیر کوچه 49 میزبان علاقمندان هستیم.

بوالغندر اضافه کرد:این نمایش کاری است که به دنبال درمان مشکلات اجتماعی است و در همه نقاط دنیا برای اینگونه نمایش ها حمایت های ویژه صورت می گیرد، اما تئاتر تجربی در قم با مشکل مواجه است و بودجه ای به آن تعلق نمی گیرد.

وی افزود: تئاتر تجربی به صورت تخصصی علم تئاتر را بالا می برد و  هم موجب درمان جامعه می شود که باید مسئولان از آن حمایت کنند که متاسفانه این اتفاق رخ نمی دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز