مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله بهاءالدینی برگزار شد

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۰۴:۰۲:۳۲
کد خبر: ۹۲۳۷۴۵
مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله بهاءالدینی برگزار شد
آیین گرامیداشت بیست و دومین سالگرد ارتحال آیت الله سید رضا بهاءالدینی از علمای برجسته قم سه‌شنبه شب با حضور روحانیان، علما و فضلای حوزه‌های علمیه و قشرهای مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دراین آیین که برخی شخصیت های حوزوی از جمله آیات سید محمد جواد علوی بروجردی و مهدی هادوی تهرانی حضور داشتند یاد و نام آن عالم ربانی گرامی داشته شد.

 امام جمعه موقت تهران دراین مراسم باشکوه ، مرحوم آیت الله  بهاءالدینی را فقیه، عارف، صاحب نفس و نظر و اکسیر جان‌ها و اعتبار حوزه‌ها توصیف کرد و اظهار داشت: آن عالم فرزانه فقاهت کامل و طهارت الهی داشت، و خداوند او را پاک و مطهر کرده‌بود.

آیت الله کاظم صدیقی بیان داشت: او آمده بود تا هجرت به سوی خدا داشته باشد، و این جسمی که نقاب جان است را آب، و جان را طالع کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آیت الله بهاءالدینی با دیگر بزرگان متفاوت بود، گفت: این شخصیت بزرگ و کم نظیر اهل ریاضت و مسیر خاصی که باید تحت اشراف استاد طی شود، نبود، چرا که تنها استادش برای رسیدن به درجه های بالایی از سلوک و عرفان خدا و حق تعالی بود.

صدیقی تصریح کرد: مقام آیت الله بهاءالدینی بسیار ویژه بود، درحالی که فقیه بود رساله نداد و می‌گفت وقتی حضرت حجت اجازه داد، رساله خواهم داد.

وی ساده زیستی و بی‌اعتنایی به دنیا را از ویژگی بارز آن فقیه پارسا دانست و بیان کرد: آیت الله بهاءالدینی با اینکه امکان داشتن یک خانه مرتب را داشت، ولی تا پایان عمر در یک خانه محقر و گِلی زندگی کرد.

مرحوم آیت الله سید رضا بهاء الدینی در نهم فروردین ۱۲۸۷ هجری شمسی در قم متولد شد، این فقیه و معلم اخلاق و عرفان عملی از شاگردان حضرات آیات حائری، سید محمد حجت، سید محمد تقی خوانساری و حسین بروجردی بود، بیشترین اشتغال و شهرت آیت اللّه بهاء الدینی، بحث ‌ها و درس‌ های اخلاقی عمومی یا خصوصی وی بود که تا روزهای آخر حیاتش ادامه داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز