امام جمعه قم:

شورای نگهبان بر اساس مر قانون عمل کند

۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۱۳:۳۹:۱۳
کد خبر: ۹۳۲۷۴۸
شورای نگهبان بر اساس مر قانون عمل کند
امام جمعه قم گفت: آنها که به جای غم امت، غم دشمن و فتنه گران را می خورند و کسانی که به نفع دشمن و علیه ملت پیمان ها و سندها را امضا می کنند نباید به مجلس راه یابند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی امروز  در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به اهمیت توسعه مساجد از نظر مادی و معنوی گفت: در آبادانی مساجد کسی که می خواهد کاری کند نباید از غیر خدا بترسد و به کار خود ادامه دهد.

امام جمعه قم گفت: از غیر خدا نباید وحشت داشته باشد، اگر انسان از غیر خدا بترسد، در برابر فشارهای اقتصادی و سیاسی رنگ می بازد و ترسیدن از غیر خدا موجب می شود که انسان به غیر خدا روی بیاورد.

وی افزود: دنیا و آخرت را خداوند برای آبادگران مسجد در نظر گرفته است، ایمان به خداوند در وجود انسان، موجب حرکت انسان می شود و به برنامه های انسان جهت می دهد.

سعیدی تصریح کرد: کسی که مسجد را آباد می کنند لیاقت و سعادت آن را دارد و آبادگران مساجد باید در راستای ساخت، آبادانی، سرمایش و گرمایش، مباحث مربوطه به کارهای جاری مساجد و ... باشد.

امام جمعه قم تصریح کرد: باید در مساجد اقامه نماز و تلاوت قرآن بوده و محل دعا و بیان معارف اهل بیت(ع) باشد و مساجد باید محل دایر کردن بحث و درس و خدمت کردن بوده و پاسخ به شبهات دهند.

وی با اشاره به موضوع تخریب مساجد گفت: افرادی نیز هستند که به تخریب مساجد پرداخته و با بدعت گذاری ها می کوشند تا ضربه زده و از کارهای خیر جلوگیری کنند و با تخریب روحیه و بردن آبروی مردم در راستای تخریب مساجد بکوشند.

سعیدی تاکید کرد: مسجد حریم و حرمت دارد و باید از آسیب ها و پلیدی ها دور باشد و همگان باید بکوشیم تا در راستای حفظ مساجد بکوشیم.

وی در خطبه دوم نماز گفت: سیاستمداران کشور باید توجه کنند که هر کاری که می خواهند انجام دهند با راه خودش انجام دهند که هم به تقوا عمل کنند و هم مردم را در دردسر نیندازند و دشمن را تحریک نکنند.

آیت الله سعیدی ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) گفت: یکی از مهمترین وظایف ایشان مهیا کردن فضای جامعه برای دوران غیبت بود و معرفت به امام زمان(عج) شرط یک زندگی اسلامی است.

امام جمعه قم تصریح کرد: دشمنان از سوی دیگر در کمین بودند که بعد از ایشان چه کسی امام جامعه می شود تا ایشان را به قتل برسانند و به همین جهت امام حسن عسکری(ع) در شرایط سختی با افراد خاص تماس می گرفتند و فرزند خود یعنی امام مهدی(عج) را به کسانی که مورد اعتماد بودند، معرفی می کردند.

وی به روز رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و گفت: ایشان در دوران عمر کوتاه خود گام های بلند و ماندگاری برداشتند و نشان دادند که می توان با عمر کم و کوتاه هم کارهای اساسی انجام داد.

سعیدی گفت: ایشان نشان دادند که در عین عفاف و حجاب، می شود در جامعه تاثیرگذار بود و با زندگی و مرگ خود، تمدن ساز باشند، ایشان نشان دادند که می شود مجاهد الی الله بود و در قامت یک زن در برابر دشمنان ایستادگی کرد.

امام جمعه قم گفت: افرادی هستند که می خواهند به جایگاه قم لطمه وارد کنند و باید مراقب باشیم که در حریم بی بی دفاع کنیم. در توطئه اخیر یکی از شهرهایی که توطئه دشمن اثر نکرد، قم بود که مشمول این دعای سلام الله علی اهل قم هستند.

وی به روز دانشجو اشاره کرد و گفت: در این روز ماموران جلاد شاه، دانشجویان را به گلوله بستند و از آن تاریخ 16 آذر به عنوان روز دانشجو معرفی شد.

سعیدی همچنین به انتخابات در پیش روی مجلس شورای اسلامی و ثبت نام کاندیدا اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی در مدت باقی مانده بر اساس سیاست های کلی انتخابات، ابلاغ شده توسط رهبری در خصوص قانون جامع انتخابات به گونه ای عمل کنند و قانون بگذارند که اولا زمینه جلوگیری از فساد مالی و اخلاقی و سیاسی و نفوذ دشمن گرفته شود و از سوی دیگر بستری مناسب برای شکل گیری مجلس انقلابی و مبارزه با فساد فراهم شود.

وی گفت: از شورای نگهبان درخواست داریم که با قاطعیت و بر اساس مر قانون جلوی نفوذ افراد دارای انگیزه های سو استفاده اقتصادی و یا اخلاقی را گرفته و اجازه ورود آنها به مجلس را ندهد و افرادی که در دوران مختلف از فتنه گران و دشمنان حمایت کردند، با ابزار قانونی رد صلاحیت کنند.

امام جمعه قم گفت: نباید اجازه ورود چنین افرادی را به جایگاه مقدس مجلس داد، آنها که به جای غم امت، غم دشمن و فتنه گران را می خورند نباید به مجلس بروند و کسانی که به نفع دشمن و علیه ملت پیمان ها و سندها را امضا می کنند نباید به مجلس راه یابند.

سعیدی تصریح کرد: شورای نگهبان نشان داده است که به موجب قانون و بر حسب تکلیف الهی با هیچ کس تعارف ندارد و ملت ما هم همواره از اقدامات سنجیده و اقدامات انقلابی در شورا در صیانت از نهادهای انقلابی پشیبانی کرده و خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش مردم در انتخاب افراد اصلح گفت: مردم عزیز ما می دانند که شورای نگهبان به حداقل صلاحیت ها اکتفا می کنند و باید شایسته ترین افراد از نظر علمی، اخلاقی، بصیرتی و... که دارای روحیه انقلابی و گفتمان انقلابی هستند را انتخاب کرده و به افرادی رای دهند که به حجت تشخیص رسیده باشند.

امام جمعه قم تاکید کرد: مسئولان انتخابات نیز باید توجه کنند که رای مردم حق الناس است و دستگاه های اجرایی و نظارتی باید امانت دار حق الناس باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز