مدیرکل ورزش و جوانان قم تاکید کرد

لزوم توسعه ورزش اسکواش در قم/ظرفیت های اسکواش قم استفاده شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۴:۲۶:۵۰
کد خبر: ۹۳۳۷۶۱
لزوم توسعه ورزش اسکواش در قم/ظرفیت های اسکواش قم استفاده شود
مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: زیرساخت‌های این رشته در استان وضعیت مطلوب‌تری نسبت به بسیاری از استان‌ها دارد و این موضوع شرایطی فراهم کرده تا زمینه برای توسعه اسکواش در قم فراهم باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رسول منعم در مجمع سالیانه هیات اسکواش قم در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان بابیان اینکه اسکواش ازجمله رشته‌هایی است که به دلیل نیاز به احداث زیرساخت‌های جدید، امکان توسعه آن با شرایط موجود با مشکل مواجه است، گفت: باید از زیرساخت‌های موجود برای توسعه این رشته ورزشی به‌خوبی استفاده شود.

وی بابیان اینکه ظرفیت لازم برای ورود بخش خصوصی برای توسعه اسکواش قم وجود دارد، گفت: بررسی لازم برای امکان‌سنجی واگذاری زمین مجموعه شهید حیدریان برای احداث زمین انجام می‌شود.

منعم اظهار  داشت: ازجمله ظرفیت‌های موجود در استان برای توسعه زیرساخت‌های اسکواش، استفاده از ظرفیت باشگاه‌های خصوصی است تا کمبود سالن کورت در هسته مرکزی قم برطرف شود.

وی ادامه داد: انتظار از هیات این است که با همکاری شهرداری و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف، بستر لازم برای توسعه زیرساخت‌های موردنیاز این هیات، فراهم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: سیاست‌ها و برنامه‌های هیات باید در راستای ترغیب دانش‌آموزان و دانشجویان برای فعالیت در این رشته باشد.

منعم، حضور مربیان ملی در این رشته را ضروری دانست و افزود: حضور مربیان ملی در استان باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که از ظرفیت‌های آن به‌خوبی برای ارتقای سطح کیفی اسکواش استفاده شود.

وی ادامه داد: توسعه اسکواش در بخش‌ها، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش و همچنین حضور فعال در جشنواره‌های فرهنگی ازجمله اقدام‌هایی است که در توسعه این رشته ورزشی می‌تواند موثر باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با انتقاد از عدم حضور رییس فدراسیون اسکواش در این مجمع گفت: از روسای فدراسیون‌ها توقع داریم که سالانه دست‌کم یک‌بار در استان‌ها حضور یابند، چراکه این حضور می‌تواند موجب رفع مشکل‌ها و چالش‌های مبتلابه رشته‌های مرتبط شود.

وی ادامه داد: مسئولان فدراسیون باید بدانند که اسکواش تنها متعلق به مرکز کشور نیست بلکه باید ظرفیت اسکواش استان‌ها نیز مورد تاکید و توجه هیات‌ها باشد.

منعم بابیان اینکه حضور ورزشکاران استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی در سال اخیر با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود، افزود: برنامه محوری، حضور در لیگ‌های معتبر کشوری و همچنین تقویت عملکرد هیات‌ها ازجمله اولویت‌هایی است که مورد تاکید این اداره کل است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم ادامه داد: حضور تیم‌های استان در لیگ‌های معتبر ورزشی می‌تواند سهم خوبی در معرفی ورزش قم در کشور داشته باشد که گام‌های خوبی در این زمینه در رشته‌های مختلف ازجمله بسکتبال، هندبال، والیبال و کبدی برداشته‌شده است.

وی بابیان اینکه انتقال امتیاز تیم شیمیدر به قم، حال و هوای خاصی را به استان داده و ظرفیت بسکتبال قم را به‌خوبی در کشور معرفی کرده است، ادامه داد: با مذاکرات انجام‌شده به‌زودی تیم نوجوانان بسکتبال قم در عرصه رقابت‌های کشور به نام شیمیدر حضور می‌یابد.

منعم اظهار داشت: در رشته هندبال باوجود همه کاستی‌ها و وجود گلایه‌ها، هیات هندبال وارد میدان شد و از تیم هندبال قم برای حضور در لیگ دسته یک حمایت کرد که منجربه حضور تیم استان در فصل جاری مسابقات کشور شد.

وی با اشاره به کسب دومین سهمیه استان در المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ ژاپن گفت: در روزهای اخیر محمد محمدنژاد ورزشکار پرافتخار قمی در تیم ملی بسکتبال با ویلچر توانست نخستین سهمیه پارالمپیک قم را کسب کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز