اهدای اعضای بدن یک شهروند قمی/یازدهمین مورد اهدای عضو اعزام شد

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۳:۵۱:۳۰
کد خبر: ۹۳۶۷۸۴
اهدای اعضای بدن یک شهروند قمی/یازدهمین مورد اهدای عضو اعزام شد
اعضای بدن یک شهروند 35 ساله قمی که بر اثر حوادث شغلی و سقوط از یک ساختمان دچار مرگ مغزی شده بود، اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ولی الله صمدی مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم، در این خصوص گفت: مرحوم محمد مسلم خانی یک شهروند 35 ساله قمی بود که متاسفانه بر اثر حوادث شغلی و سقوط از ساختمان دچار مرگ مغزی شده بود.

وی بیان داشت: پس از اطلاع از این امر و با صحبت با خانواده نوعدوست و ایثارگر آن مرحوم،  اعضای بدنش به منظور کمک به دیگر بیماران، اهدا و به آنها زندگی دوباره بخشید.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، این یازدهمین مورد اهدای عضو از استان قم است که اعزام شده و اعضای بدنش به دیگران اهدا می شود.

صمدی گفت: هر بیمار مرگ مغزی می تواند به هشت نفر ارگان و به 53 نفر نسج اهدا نماید و با توجه به اینکه در حال حاضر در لیست انتظار وزارت بهداشت حدود 27 هزار بیمار منتظر دریافت ارگان های حیاتی هستند، این اهدا عضوها می تواند نقش موثری در رفع مشکلات این بیماران داشته باشد.

وی گفت: متاسفانه روزانه 7 تا 10 نفر در کشور که در لیست انتظار هستند، به علت نرسیدن عضو پیوندی فوت می کنند.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سال گذشته درکشور حدود 4 هزار نفر به دلیل مرگ مغزی فوت کردند که تنها 924 نفر از آنها اهدا عضو شدند.

شایان ذکر است علاقه مندان برای دریافت کارت اهدا عضو می توانند با مراجعه به سایت www.muq.ac.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

نظر شما
پرونده ویژه