مدیرکل ورزش و جوانان قم تاکید کرد

لزوم تخصیص بخشی از بوستان های قم برای دوچرخه سواری بانوان

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۴:۳۰:۳۶
کد خبر: ۹۳۶۸۱۹
لزوم تخصیص بخشی از بوستان های قم برای دوچرخه سواری بانوان
مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: بستر مناسب برای فعالیت‌های ورزشی بانوان در این استان باید فراهم شود، چراکه می‌تواند در افزایش روحیه نشاط در این قشر از جامعه تاثیرگذار باشد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رسول منعم در مجمع هیات دوچرخه‌سواری قم بیان کرد: فضای برخی از بوستان و پارک‌های شهری باید برای استفاده بانوان و دوچرخه‌سواری اختصاص پیدا کند.

وی عنوان کرد: سهم بانوان استان در برنامه‌ریزی‌های ورزشی باید به‌درستی دیده شود.

وی بیان کرد: توسعه و تقویت رشته ورزشی دوچرخه‌سواری در سطح شهرهای تابعه و روستاهای استان با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده تقویت می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری مجمع‌های ورزشی استان باید بر محور پاسخگویی مسئولان و شفافیت عملکرد سوق پیدا کند.

منعم گفت: تقویت و حمایت از رشته کورس و کوهستان در استان باید دنبال و طرح جامع دوچرخه‌سواری استان هر چه زودتر نهایی و عملیاتی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم ابراز کرد: شهرداری قم برای توسعه رشته دوچرخه‌سواری در بخش همگانی فضاهای قابل‌توجهی را در سطح بوستان‌ها و پارک‌های شهری پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به مزایای توسعه رشته همگانی دوچرخه‌سواری ابراز کرد: حفظ محیط‌زیست، جلوگیری از اتلاف انرژی و سوخت، افزایش آمادگی جسمانی و توسعه ورزش‌های همگانی از مزیت‌های این رشته ورزشی است.

منعم خاطرنشان کرد: بخش قهرمانی در رشته دوچرخه‌سواری در استان قم باید تقویت شود، در سال‌های اخیر قهرمان‌های ملی و بین‌المللی قابل‌توجهی از این استان به تیم‌های ملی معرفی‌شده‌اند.

وی گفت: برای استعدادیابی این رشته ورزشی باید از ظرفیت پایگاه‌های مساجد، آموزش‌وپرورش، برگزاری همایش‌های همگانی و باشگاه‌های تخصصی دوچرخه‌سواری استفاده شود.

وی تصریح کرد: برای توسعه این رشته ورزشی باید فضا و زمین‌های تمرین اختصاص پیدا کند، با رایزنی با شهرداری قم در فضاهای در دست توسعه شهری قم، مکان‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری پیش‌بینی خواهد شد.

منعم بیان کرد: از ظرفیت بخش خصوصی هم برای توسعه زیرساخت‌های این رشته ورزشی باید استفاده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز